Anette Hamel
Utbildningskoordinator & Content Creator. Började på Berghs 2014 och jobbade innan dess många år i tv-branschen bl.a. som produktionsplanerare och webb-tv ansvarig. Drivs av att hjälpa människor och företag att utvecklas. Älskar musik, djur, tidningar, quiz, att rita och skriva samt film, tv-serier och Hollywoodgalor.
Inlägg av Anette Hamel
Frida jobbar med film i sociala medier
Pandemin fick Frida Hallström att byta karriärbana. Här delar hon med sig av insikter och lärdomar, berättar om sitt företag och kursen Social Video.
"Alla som har ett intresse av digital design borde söka denna utbildning"
Hösten 2020 gick Jonatan Svennered utbildningen Berghs Upgrade - Digital Design.
Intensivkursen gav Johanna insikter och konkreta verktyg
Johanna Feuk Westhoff jobbar på ett forskningsinstitut och har läst tre kurser på Berghs.
Kursen Content Marketing blev en ögonöppnare för Martin
Våren 2019 läste Martin Forsberg kursen Content Marketing på Berghs.
"Jag har fått många konkreta verktyg för att identifiera, analysera och agera kommunikativt i ett krisläge"
Fritjof Brandt är pressekreterare på Handelsanställdas förbund.
Kursen Digital spridnings- och kanalstrategi gjorde Maria till en bättre beställare
Maria Kosinski jobbar på marknadsavdelningen på Ragn-Sells, som är ett kompetensföretag inom återvinning och miljö.
Insiktsarbete, strategi och kreativitetsboost på distanskursen
Jonas Martinsson arbetar som marknadsförare för Musik i Dalarna och är en av de som läst distanskursen Insiktsdriven strategi på Berghs.
Utbildning och arbetsliv i förändring: Andris Zvejnieks
I denna artikelserie berättar några av Berghs kursansvariga om hur coronaviruset har påverkat dem i arbetslivet och i deras lärarroll.
Designchefen Anna läste en kurs i UX-design
Anna Nilsson Törnqvist är designchef på ett modeföretag i Göteborg.
Illustrationskursen gav Ellen allt hon behövde
Ellen Portin läste en distanskurs i illustration under hösten 2020.
Musikalstjärnan vågade ta steget
Musikalartisten Viktoria Tocca har spelat huvudrollen i The Phantom of the Opera, Broarna i Madison County och Evita.
Kursen Digital Copywriting gav Petra en helhetsbild
Petra Pilhjerta ville utveckla sitt skrivande och hålla sig uppdaterad inom den digitala världen.