Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Caroline förverkligade sin dröm och blev illustratör
Våren 2016 bestämde Caroline Sellstone sig för att följa sin dröm.
Hållbarhet + affärsnytta = sant
För femte året i rad startar idag Berghs Explore, ett projekt där studenter från skolans samtliga discipliner delas in i tvärgrupper för att gemensamt hitta idéer och lösningar på hur företag och näringsliv kan bidra till en hållbar livsstil för konsumenter - utan att tappa vare sig konsumentnytta eller lönsamhet.
Berghs stöttar uppropet
Berghs har mottagit #sistabriefen som kvinnor i kommunikationsbranschen har publicerat med anledning av #metoo.
Berghs Morning Routine: leda innovationsprocesser
Fredrik Heghammar, facilitator och grundare av Another Tomorrow, delar med sig av sina viktigaste tips på hur man jobbar med att leda innovationsprocesser där det interdiciplinära samarbetet står i fokus.
Diplomutdelning för Certified Fundraisers
Berghs kunde förra veckan diplomera ytterligare 12 certifierade insamlare!
3 deltagare om kursen Motion Graphics på Berghs
Rörlig grafik är numera en viktig del av kommunikationen på internet och i sociala medier.
Berghs vinner pris i Native Advertising Awards
Under hösten kammade Berghs tillsammans med KIT hem ett guld i internationella Native Advertising Awards i Berlin.
Vinnarna i Student Lab med Lundbergs
I helgen gick terminens sista Student Lab av stapeln och det är en grupp studenter från Berghs, Jönköpings Universitet och Handelshögskolan som stod segrande i slutet av en intensiv lördag med Lundbergs som värd.
Berghs Morning Routine: konsten att misslyckas
Att misslyckas ligger i tiden, och gärna med mantrat "fail fast".
Deras första kampanj är med en av världens största influencers
När instagramfenomenet The Fat Jewish lade upp det första klippet i kampanjen som ska hjälpa Elgiganten att lansera shoppinghögtiden Singles Day, fick den över en miljon views under det första dygnet.
"Fördomarna mot damishockey är AIK:s absolut största hinder"
Under hösten fick studenterna i klassen Public Relations ett uppdrag av AIK Damhockey.
“På AAU har du möjlighet att testa dig fram till vad som är din grej”
I början av 2016 besökte Ida Ström Berghs eftersom hon var nyfiken på att höra mer om skolans heltidsprogram.