Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Berghs Morning Routine - Event och möteskommunikation
I det här filmade seminariet tar vi upp hur du kan skapa möten och evenemang där besökarna i stället för att vara publik blir aktiva deltagare.
Case study: Fotoskolan Stockholm
I den här lösningen valde studentgruppen att skapa konceptet Visionary Moments, för att uppmuntra nyfikenhet och mod hos målgruppen att våga drömma stort.
Case study: RFSU
Briefen löd: öka medvetenheten om RFSU:s insamlingsverksamhet.
Case study: DeLaval
DeLavals uppmaning till studenterna var att genom digital storytelling göra DeLaval till "top of mind" hos mjölkproducenter.
Case study: Comviq
I Comviqs brief till studenterna uppmanades de att hitta en lösning för att få fler i den yngre målgruppen att välja företaget framför konkurrenterna.
Case study: Gävle kommun
Briefen löd: How can we make the citizens of Gävle proud ambassadors and make the city attractive for business and people?
Student Lab med Lundbergs: skapa ett kvarter där man vill vara och verka!
Lundbergs fastigheter arbetar efter visionen att utveckla hållbara stadsmiljöer där människor, företag och organisationer kan arbeta i samverkan.
Hur världens första nätnyhet blev näthat
Monica Lewinsky har lanserat #BeStrong, en kampanj mot nätmobbning och näthat.
Berghs Morning Routine – Intern kommunikation
I det här filmade seminariet djupdyker vi ned i ämnet intern kommunikation och varför den är oumbärlig för framgångsrika företag.
"Being away from home teaches you a lot about yourself"
Back in high school, Isabelle Kristiansen and Sarah Turner knew they wanted to work with something innovative and creative, and at the same time make an impact on people’s lives.
Student Lab Länsförsäkringar Stockholm: vi ska bli stadens mest omtyckta företag!
Den 21 oktober står Länsförsäkringar Stockholm som värdar för Student Lab.
Is the Creative Director’s role becoming redundant?
The Creative Director of Berghs, Christopher Waldekrantz, went to Los Angeles in the spring of 2017 to visit 72andSunny and get a closer look at their program that pushes the boundaries of the creative industry in general and the role of the CD in particular.