Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Berghs på SXSW: allt kommer att vara AI - eller?
AI utvecklas mer och mer samtidigt som det utforskas fler användningsområden där det kan användas.
Berghs och Another Tomorrow utvecklar utbildningsprogram i London
Tillsammans med Londonbaserade konsultbyrån The Future Laboratory skapar Berghs och svenska innovationsbyrån Another Tomorrow ett helt nytt utbildningsprogram i London.
Berghs på SXSW: låt DNA avgöra vad du ska äta
I det här inslaget träffar Olle och Gaby en representant från företaget Habit som skapat ett DNA-test som visar vad du bör äta.
SJ om examensprojekt 2017: vi har en tuff resa framför oss!
Maria Cederlund arbetar med marknadskommunikation för ett av Sveriges mest kända - och kanske mest omdiskuterade - varumärken.
Berghs på SXSW: prat med AI-robotar
När tillfället att samtala med två AI-robotar på South by Southwest erbjöds var Berghs studenter inte sena att anmäla sig.
Berghs på SXSW: Doberman älskar gender equality
Berghs studenter intervjuar Dobermans VD Lisa Lindström och Yvette Englund om jämställdhet och appen Gender EQ, som mäter hur mycket plats män och kvinnor tar i ett rum vid exempelvis ett möte.
Berghs på SXSW: Sveriges radio om framtidens radio
Radion är inte död – ljud blir allt viktigare!
Berghs på SXSW: Dude, where is my data?
Berghs studenter Olle och Gaby rapporterar från ett seminarium på South by Southwest i Austin med Finn Myrstad från norska Forbrukerradet om information och personlig integritet.
Berghs på SXSW: den talande ölen
Berghs studenter på SXSW pratar med tillverkaren av den talande ölen - en produkt som genom sensorer kan scanna av vilket ölmärke man håller upp och visualisera det på en skärm.
Berghs på SXSW: de lysande discohandskarna
Berghs studenter Olle och Gaby dansar vidare på South By Southwest i Austin.
Berghs på SXSW: Asiens största AR-företag
Berghs studenter Olle och Gaby tar en titt på produkten som får 2D-objekt att både bli 3D och interaktiva genom en läsplatta.
Digifredag 13
Den här veckan kan ni läsa om en smart kampanj som nyttjar autocorrect för att skapa diskussion om sexuella övergrepp och om nypremiären för ett av de mest klassiska strategispelen genom tiderna.