Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Varumärkespositionering: dels konstform, dels rakt och enkelt
Åsa Myrdal Bratt är varumärkesexperten som fått en egen bilaga i DI.
Berghs Morning Routine - Interaktionsdesign
Trots webbranschens växande fokus på design med nya metoder, principer, designmönster och verktyg möts användare ändå alltför ofta av dåliga upplevelser, vilket leder till frustration och förlorade affärsmöjligheter för företagen.
Så bokar du en exklusiv inspirationsföreläsning från Berghs helt utan kostnad
De senaste månaderna har Berghs varit ute i världen och deltagit på spännande konferenser, masterclasser och mässor.
Berghs Morning Routine - Digital innehållsstrategi
Vi rör oss mer på webben än ute på gatorna.
Berghs Morning Routine - Marknadsföring på Facebook och Instagram
Vi svenskar tillbringar mer och mer tid i de digitala kanalerna, och Facebook fortsätter att dominera som den kanal som används av flest personer oavsett ålder eller kön.
Studentrapport från Student Lab: "En läxa vi lärde oss var att våga ta paus när vi kör fast"
Inom den första versionen av Berghs Student Lab arbetar studenterna skarpt mot uppdragsgivaren Lenovo, som med varumärket Moto vill ta hjälp av studenternas skarpa hjärnor och kreativa sinnen för att göra ett starkt återinträde på den mobila marknaden med telefonen Moto X Force.
Studentrapport från Student Lab: "En bra idé ska vara så självklar att den blir överraskande"
Inom den första versionen av Berghs Student Lab arbetar studenterna skarpt mot uppdragsgivaren Lenovo, som med varumärket Moto vill ta hjälp av studenternas skarpa hjärnor och kreativa sinnen för att göra ett starkt återinträde på den mobila marknaden med telefonen Moto X Force.
Case study: Wasa kredit
I det här examensprojektet fick studenterna bita i uppgiften att öka Wasa kredits kundgrupp genom att skapa en kampanj riktad mot hantverkare och att genom denna, nå dem i ett tidigare skede i deras kundresa än vanligt.
Så undviker du att missa den digitala transformationen
Att den digitala världen har förändrat våra liv råder det inga tvivel om.
Efter examen: Sofie startade sin karriär som grafisk designer – i socker och choklad!
Många känner säkert igen sig i att som barn gå runt och drömma om att få jobba på chokladfabrik.
Marketing the future
Refuel your creativity, get unique insights into your customers, and gain a real competitive edge.
Lev som du lär, satsa på transparens och bidra till något meningsfullt!
Resultatet av ett bra PR-arbete kan inte mätas i pengar.