Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
När studenterna pitchar: blöjor, bubbelvatten och bättre mjölk
Hur kan vi få män att våga visa känslor och vara empatiska?
De vann Renault by Berghs och får se sin bil skapas i Frankrike
Tre månader av hårt jobb är över och studenterna fick äntligen fira vid en prisceremoni på Scandic Anglais i Stockholm under tisdagkvällen.
Renault By Berghs: och vinnarna är…
Under hösten har studenter från Berghs arbetat hårt inom tävlingen Renault By Berghs, där de fördelade i tolv grupper arbetat med att ge den nya Clio-modellen ett nytt utseende och namn.
Ester Martin Bergsmark: utmana det publiken tar för givet
I kursen Motion Design för andraårsstudenterna i Grafisk Design på Berghs School of Communication lär de sig allt om att göra stiliga filmer.
"Vi försöker skapa en känsla kring Renault som vi inte tycker finns idag"
Så säger Joel Klasén, som studerar Communication Design för första året på Berghs School of Communication.
Efter examen: "Man måste gräva genom skiten för att nå till guldet"
27-åriga Oscar Wickman från Göteborg är före detta Berghs Bachelor-studerande.
Kreativ referensbonanza i festaffisch
Under några mörka oktoberveckor pryddes Berghs väggar av en serie affischer som orsakade både igenkänning, goda skratt och viralitet genom sitt kreativa grepp och humoristiska referenser.
Studentcase: hi.fr.us
Meet Evelina Rönnung and Hugo Wallmo, two advertising students at Berghs School of Communication.
Tutorialsgenerationen startar kunskapsdelning på Berghs
Sharing is Caring är ett vedertaget uttryck som Berghs studenter vid programmet Digital Strateg/Kreatör har tagit till sig.
Studentcase: vinnare i PackChallenge korad!
Under hösten tävlade studenter från Berghs om att ta fram det bästa konceptet för att stötta insamlingen åt UNICEF.
Ställ de rätta frågorna för att slippa diffusa mål
Att skriva för att övertyga, hur gör man?
Studentcase: storytelling kring ett varumärke
Något som återkommer regelbundet inom Berghs heltidsutbildningar är skarpa case - det vill säga att studenterna arbetar med verkliga utmaningar från riktiga varumärken, som vänt sig till skolan för att få möjlighet att få studenternas perspektiv på sina kommunikativa utmaningar.