Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Berghs spanar på SXSW
Årets upplaga av SXSW Interactive visade på ett lika imponerande och inspirerande utbud av föreläsningar, workshops, mingel och after parties som vanligt.
En ny plattform för idéer
Idag lanserar vi Add Berghs, en hemsida där Berghs studenter visar hur kommunikation kan göra skillnad inom olika områden i samhället.
Väntar på känslan "aha, det där vill jag göra!"
Vi träffade Fredrika Lundström som går Berghs intro nu under våren och pratade lite om hur det är att läsa på Berghs.
Vill du plugga heltid på Berghs i höst? Kom på infokväll i vår!
Grafisk design, Reklam, Marknadsföring, PR...
Årets studentbyrå sätter igång!
Studentbyrån är tillsatt och arbetet inför slututställningen har börjat.
Berghs har fått en ny ateljé
Berghs lokaler på Sveavägen är under ständig utveckling, och nu kan vi bocka av ännu ett projekt.
Berghs och Komm lanserar framtidsstipendium
Trots en spretig sammansättning av människor av allt från reklamare till journalister, konstnärer, ekonomer till statsvetare och politiker, så är kommunikationsbranschen homogen.
Berghs Morning Routine - Att öppna upp i Ryssland
I det nya kommunikationslandskapet har gränserna mellan köpta, egna och förtjänade kanaler blivit otydliga.
Läs mer →Från Norge till Berghs
John E Njoki, Liz Hvide MacLeod och Hedda Helgesen läste Interactive Communication på Berghs.
On top of the world in One Show!
The Young Ones Festival is celebrated annually within Creative Week in New York City to inspire and future the next generation of advertising.
Berghs arbetsprover 2014: öka valdeltagandet!
Nu är arbetsproverna äntligen ute och årets tema för de sökande att fundera på och arbeta med blev: öka valdeltagandet!
Christopher Waldekrantz: ”Ibland ska man inte välja första idén som kommer”
När Christopher Waldekrantz i juni 2010 tog examen från Berghs reklamprogram anade han knappast att han bara några år senare skulle återvända till sin skola, den här gången som ämnesansvarig för den utbildning han själv gått.