Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Berghs och KTH-studenter ställer ut på Gamex
Under hösten på Berghs har diplomklassen Interactive Communication samarbetat med studenter från KTH i kursen Digital collaboration, där uppgiften varit att kombinera ny teknik med strategisk kommunikation.
Berghs Morning Routine - Hur socialt är ditt varumärke?
I en ny, spännande men komplex kommunikativ värld, engagerar sig fler och fler intressenter i varumärkesutvecklingen.
Läs mer →Jonas Vahlne: Förvånansvärt mycket kommunikation planeras utan tydliga mål
För för att lyckas i sin kreativitet behöver man förstå hur människor använder medier.
PR-student i podd om reklam- och pr-branschen
I veckan är det dags för Henrietta Fromholtz, PR-student på Berghs, att göra poddebut då hon träder in i minipodden Short Stories och får råd och blir intervjuad av Jackie Kothbauer, nätexpert och författare.
Läs mer →48H inhämtar inspiration i naturmiljö
48H, Sveriges största reklamtävling för och av studenter, går av stapeln i vår.
Ex-studenter satsar på innovation och affärsutveckling
I dagarna lanserar fyra före detta studenter från Interactive Communication 12/13 sitt egna företag, sprunget ur en gemensam vilja att utforska innovationens drivkrafter.
Här är de nominerade studentfilmerna mot mobbning
Trycket på att skapa en reklamfilm åt antimobbningsorganisationen Friends har varit enormt.
Bachelorklass får brief av Wings For Life World Run
Idag fick Berghs Bachelorklass besök av representanter från Wings for Life Foundation som flugit in från Österrike för att ge klassen en spännnande brief.
Why “good at social media” isn’t enough to survive the digital shift
Here Michael Kazarnowicz, Course Director of the online course Interactive Communication in English at Berghs, shares his insights why being good communicating through Facebook is not the answer to how to survive the digital shift.
PrimeLab Creative Awards tillbaka!
Tävlingen för kreativa studenter görs 2013 i samarbete med Berghs och Nöjesguiden.
Interactive Communication tog hem vinsten i Berghsbollen 2013
Igår avgjordes det prestigefulla slaget om vilken Berghsklass som egentligen är bäst - på fotboll.
SKPR inför Berghsbollen 2013: Vi har både berg och illrar på planen
En septemberdag varje år avgörs Berghsbollen - då Berghs diplomklasser tar paus från kommunikationsstudierna för att sparka boll och låta bäste lag vinna.