Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Från Götet till världens bästa digitalbyrå
Vi träffade Nils Westgårdh, Berghs Bachelorstudent på blixtvisit i Stockholm, över en kaffe i caféet på Berghs och pratade lite om livet i San Francisco, det nya jobbet på AKQA och om hemlängtan.
Nyheter i utbudet inom Berghs Executive
Det nya kommunikationslandskapet.
Isabelle vann Portfolio Night Allstars i New York
Isabelle Österlund har inte legat på latsidan sedan hon plockade ut sin Berghs-examen i juni 2013.
Ny executivekurs på Berghs - Kommunikativt ledarskap
Berghs lanserar i höst en ny och viktig kurs i kursutbudet på Executive: kommunikativt ledarskap.
Läs mer →"Det ligger mycket jobb bakom ett lyckat projekt"
När Beata Silvéns man fick ett jobberbjudande i Philadelphia blev en av familjens drömmar – att flytta utomlands – verklighet.
Reflektioner från Almedalen
Av de över 2 200 spännande seminarier som pågick under Almedalsveckan lyckades Berghs hinna med runt 40 stycken på fyra hektiska dagar, allt medan området pulserade av intensiv rörelse och en ytterst blandad publik.
Läs mer →"Den visuella identiteten är central i varumärkesbyggandet"
Anders Malmströmer, kursansvarig för Berghs distanskurs Visuell Identitet, driver till vardags designbyrån AMGD/Anders Malmströmer Grafisk Design.
Möjligheterna var enorma och mitt nätvärk växte otroligt mycket
Det började med ett mail som designstudenten Tonje Halvorsen bestämde sig för att titta närmare på.
Spaning från Cannes 2013 del 2: vi behöver alla bli bättre kommunikatörer
Årets andra spaning från Cannes bjuder Berghs marknadschef Åsa Marklund på, tillsammans med Digge Zetterberg Odh, som arbetar med just internationella relationer mellan Berghs och omvärlden.
Från Sverige till Danmark till Berghs på distans
Linn Grubbström har många strängar på sin lyra.
Fotostudent från Berghs utmanar branschen i 100 dagar
Går det att bli en bra säljande fotograf på 100 dagar?
Spaning från Cannes 2013: "kreativa och strategiska krafter måste samverka i en holistisk syn"
Cannes Lions 2013 är i full gång och rapporterna duggar tätt i i tidningar, bloggar och sociala nätverk.