Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Kvällskurser i Copywriting och Art Direction i skarpt case
När webbredaktören Tobias Barle sökte till Berghs kvällskurs i Copywriting lekte han med tanken på att skola om sig.
"Distanskursen bekräftade att jag var inne på rätt spår"
För Gustav Johansson var det nog tur att han inte lyckades fixa den där praktikplatsen på Göteborgsposten i högstadiet.
Cannes Lions lanserar kreativ utbildning tillsammans med Sverige
Cannes Lions, världens främsta samlingsplats och tävling för kreativitet och kommunikation, inleder 2013 ett samarbete med Svenska institutet (SI) och bland andra UD, Komm och Berghs.
Rebecka Nyberg blev årets PR-strateg
Förra året kom Rebecka Nyberg in på Berghs PR-utbildning som stipendiat.
Jessica Svensson: Jag har fått verktyg att applicera på min egen verksamhet
Integrerad Marknadskommunikation - vad är det?
Samfinansierade stipendier gör intåg på Berghs!
I samband med den traditionsenliga examensmiddagen för Berghs avgångsstudenter delas ett antal stipendier ut till studenter som på olika sätt utmärkt sig under året.
Med passion som drivkraft
När Nina Sundén Siemiatkowski sade upp sig från sitt arbete som marknadsdirektör på Swedish Match för att ägna sig åt sin passion - att fotografera - och startade Berghs fotoutbildning Berghs Photography trodde hon att livet nog skulle lugna ned sig en aning.
Vi lämnade avsiktligt fria tyglar
Nöten som en av grupperna fick i uppdrag att knäcka av Bonnier och Månadens bok var att skapa en bokklubb som de själva skulle vilja vara med i.
Studenterna har konkretiserat vårt uppdrag bra
Frank Dandy var en av årets uppdragsgivare då Berghs examensgrupper skulle sätta tänderna i sin allra sista kommunikationsutmaning i skolans regi.
Berghs slututställning 2013: ”Don’t just do, follow through”
Årets slututställning på Berghs School of Communication går under namnet ”Don’t just do, follow through!
Unga företagare vann introkurs på Berghs
Under Berghs slututställnings första dag besökte Ung Företagsamhet skolan för den traditionella prisutdelningen till de företagare i UF Stockholmsregionen som under året utmärkt sig och visat det lilla extra.
X by Itello, företagets alldeles egna whisky
Under slututställningen på Berghs kan man besöka den grupp som skapat en unik produkt för IT-företaget Itello.