Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Med passion som drivkraft
När Nina Sundén Siemiatkowski sade upp sig från sitt arbete som marknadsdirektör på Swedish Match för att ägna sig åt sin passion - att fotografera - och startade Berghs fotoutbildning Berghs Photography trodde hon att livet nog skulle lugna ned sig en aning.
Vi lämnade avsiktligt fria tyglar
Nöten som en av grupperna fick i uppdrag att knäcka av Bonnier och Månadens bok var att skapa en bokklubb som de själva skulle vilja vara med i.
Studenterna har konkretiserat vårt uppdrag bra
Frank Dandy var en av årets uppdragsgivare då Berghs examensgrupper skulle sätta tänderna i sin allra sista kommunikationsutmaning i skolans regi.
Berghs slututställning 2013: ”Don’t just do, follow through”
Årets slututställning på Berghs School of Communication går under namnet ”Don’t just do, follow through!
Unga företagare vann introkurs på Berghs
Under Berghs slututställnings första dag besökte Ung Företagsamhet skolan för den traditionella prisutdelningen till de företagare i UF Stockholmsregionen som under året utmärkt sig och visat det lilla extra.
X by Itello, företagets alldeles egna whisky
Under slututställningen på Berghs kan man besöka den grupp som skapat en unik produkt för IT-företaget Itello.
Berghs slututställning är igång!
Torsdag den 23 maj inleds den - Berghs Exhibition '13 med den röda tråden ACT och konceptet som sammanfattas med orden Don't Just Do, Follow Through!
Berghs-studenter gör jobbsökarsajt
Inför årets slututställning på Berghs med temat ACT har en grupp studenter valt att leva ut sin idé på riktigt och tillsammans med uppdragsgivaren Abiliteam lansera jobbsökarsajten ”Quick-ad”.
Mönsterskatta dina leopardtrosor
Underklädesjätten Björn Borg ställer upp som första samarbetspartner i välgörenhetskampanjen ”Mönsterskatta”.
Berghs-studenter uppmuntrar Atlas Copco att leka för att lära
Sju studenter på Berghs School of Communication har i sitt examensprojekt skapat ett spel för att på ett annorlunda och underhållande sätt beskriva de globala företaget Atlas Copco.
Den största utmaningen var att lita på oss själva
What would Frank Dandy do?
Smygtitt på Berghs Exhibition 2013
Nedräkning pågår på Berghs och i montrarna, som precis börjar bli färdiga, står nervösa och förväntansfulla studenter och inväntar besökarna som börjar anlända på torsdag den 23 maj.