Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Här är Studentbyrån 2013
Studentbyrån är den byrå, bestående av 14 studenter från samtliga av Berghs diplomprogram, som i stället för att som examensprojekt arbeta mot en extern uppdragsgivare under våren kommer att arbeta med ett case som är skarpt från första sekunden.
Studenter möter verkligheten på Career Day 2013
För ett år sedan lanserade Berghs ”Career Day” – en lördag i mars då studenter från Berghs diplomutbildningar får chans att träffa byråer från Sverige och världen för att göra ett första intryck inför sin framtid i branschen.
Illustrationsstudenter ställer ut på tema hen
Strutsgruppen föddes ur en distanskurs i Illustration på Berghs under våren 2011.
TGEEK går över gränsen
En bakgrund inom event- och musikbranschen, med entreprenörskap som krydda, ledde Saman Sohrabi till Berghs, där han idag läser Strategisk kommunikation och PR.
Berghsstudenter nominerade i Framtida uppslag
I oktober förra året släpptes briefen för Framtida Uppslag, en årlig tävling för unga kreatörer anordnad av Bonnier Tidskrifter.
Kvällskurs i kommunikation och PR: allt mer arbete handlar om att reagera och agera i realtid
Kommunikatörens roll är under ständig förändring.
Margareta Kroon: "Om vi inte lyckas ta fram inspirerande strategier har vi inte gjort ett bra jobb"
Margareta 'Geta' Kroon började som student på Berghs i början av 90-talet.
Tolga Demir: en källa till extra motivation under studietiden
Våren 2013 kommer innebära en stor dos kultur, vid sidan av skolan, för Tolga Demir, Jacob Leksell och Clara Lindholm.
En lyckad praktik bland varumärken, flaskor och CSR-arbete
Två veckors praktik går fort och ännu går fortare när man har kul.
Berghsstudenter skapar plattform för studenter och byråer att mötas
Sju studenter från Berghs olika diplomutbildningar började skolans tävlingsvecka med ett mål: att förändra relationen mellan studenter och byråer genom att ge byråerna en chans att visa upp sig från en sida som studenterna annars inte får se och därigenom skapa en plattform för möte.
Björn Elmberg: Arbeta fokuserat, strukturerat och holistiskt med digital kommunikation
Hur definierar man framgångsrik digital kommunikation?
Halvleksrapport från praktikveckorna: Lamin Sonko
Under två veckor i februari lämna studenter inom Berghs ettåriga diplomprogram Sveavägen för att sätta sig in i byråerna och marknadsavdelningarnas verklighet.