Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Nicole van Rooij Ekström: Utan en smart och driven genomförare så lyfter idén inte lika bra
En produktionsledare blir mer och mer viktig i samarbetet med kund.
Berghs och Prime startar reklamtävling för studenter
Berghs och Prime startar kommunikationstävlingen Prime Lab Creative Awards, ett nytt initiativ som vill lyfta fram banbrytande kommunikationslösningar av unga talanger.
Windows 8-rap gjorde succé på SIME
När SIME 2012 gick av stapeln på Cirkus i Stockholm befann sig Berghs ämnesansvariga lärare Pålle Pettersson och Judith Wolst på plats för att spana och låta sig inspireras.
Läs mer →Nu är vi igång - Fotomässan 2012
Drömmer du om en framtid som yrkesverksam fotograf?
Hur gick arbetet med Brand X, grupp 13?
Tio dagar går fort - speciellt när man ska lära känna en ny arbetsgrupp och arbeta med en brief från IKEA och Unicef samtidigt.
Berghs Bilder på Fotomässan!
Helgen den 23 - 25 november är det återigen dags för nordens största mässa inom fotografi: Fotomässan.
Berghs tävlingsvärd i Business Challenge 2012
Den 20 november möter Sveriges näringsliv unga företagare under finalen av Business Challenge 2012.
Berghs Bilder: Mind The Gap
Gasmasker, lyxmiddagar i skogen samt klonade människor.
En Brand X-dag med grupp 24
Grupp 24, som kallar sig Byrå 24, valde att lägga en av de första dagarna under Brand X 2012 på fältet.
Petronella Panerus: ”Ha en vision, var konsekvent och behåll din integritet”
Petronella Panérus är utbildad civilekonom och strategic brand manager, har varit med och startat en mediebyrå, arbetat som internetstrateg på Brindfors och som projektledare på Publicis – och är idag vd på Scholz & Friends Stockholm.
Tema på Berghs examensprojekt 2013: ACT
5 oktober 2012: Varje år väljer Berghs ut ett tema för de kommunikationsuppgifter som studenterna arbetar med under sina examensprojekt.
Brand X grupp 13: Det finns mycket kaxighet i luften redan
Att behålla en lekfull ton i kampanjen, att nå ut med budskapet om IKEA:s arbete med Unicef och att hitta tid att vara personliga i projektgruppen.