Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Studenter vinner priser i One Show och Clio Awards
I New York kammar Berghs studenter hem pris efter pris i One Show och Clio Awards 2012.
Linnea Sigurdson: Jag ser ett starkt behov av alternativa förebilder
Är det synonymt att vara ensam och att vara själv?
Theme for the 2012 final projects: Collaboration
It’s soon time – the 2012 final projects are almost upon us.
Knut Stahle: Efter några dagar började jag prata med mig själv
Vi befinner oss mitt i grönskande maj och på Berghs är diplomstudenterna mitt uppe i det intensiva arbetet med sina examensprojekt.
Berghs och J.Lindeberg i samarbetet Retail Display Project
Under tre veckor i maj är J.
Läs mer →Studenter vinner Gulltaggen för Bright Light
Förra veckan vann tre Berghs-studenter norska Gulltaggen för lösningen Bright Light för Ray-Ban.
Channa Ortmark: man kan gå hur långt som helst, bara man vill
Hennes målsättning är koncis: hon ska bli en av Sveriges bästa produktionsledare.
Sofia Brändström: Att se examensprojektet realiseras var ett av våra mål
För ett år sedan arbetade Sofia Brändström, tillsammans med sin projektgrupp, febrilt med Berghs examensprojekt.
Läs mer →Oscar Poulsen: vilka i samhället har svårast att berätta sin historia?
Oscar Poulsen är inte bara lärare på Berghs fotoutbildning Bilder Nordic School of Photography.
”Just nu tar vi steget in i en annan värld”
Jesper Eriksson gick grafisk design på Mediagymnasiet och fick tips av sina lärare att läsa vidare.
Marcus V Colombano: advertising and communications is an inherently international exercise
With Berghs c/o Academy of Art University summer program in San Francisco getting closer by the day, Marcus V Colombano, course director, has his hands full.
Frida Eklund: samspelet med produktionsledaren är ovärderligt
Brand the band - så löd utmaningen som delades ut till Berghs studenter inom Grafisk Design under ett projekt i samarbete med Fryshuset tidigare i våras.