Berghs School of Communication
Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.
Inlägg av Berghs School of Communication
Håkan Elofsson: "Fotografi är väldigt personligt, man måste vara beredd att gräva i sig själv"
Snart startar terminen för Bilder Nordic School of Photography på Berghs och nytt för i år är att kursen går att läsa på heltid under en termin i stället för halvtid under två terminer.
Läs mer →Studenter Brand X-bloggar på Dagens Media
I fredags startade Brand X och det innebär att två minst sagt intensiva veckor tog sin början för grupperna, som består av studenter från samtliga discipliner.
Four elements winners of SPICE:11
The winners of Billerud, NINE’s and Berghs' SPICE:11 contest based their entry on the words ‘playful’, ‘different’ and ‘smart’ when developing the winning packaging for Orrefors Kosta Boda.
Studentröster om Brand X
I fredags var det kick off för Brand X, där kunden i år är Arla och briefen löd "unleash the potential of milk".
SPICE 11 – Hållbar förpackningsdesign och gåvokartonger
Kursen heter Hållbar förpackningsdesign.
Praktikplatsen - hur blir den din?
Snart är det dags för diplomstudenterna att bege sig ut på praktik.
Läs mer →Sebastian Forsström & Jakob Reimerson: “Raising the bar of technology is raising the bar of imagination”
Three years ago, Sebastian Forsström and Jakob Reimerson started their studies at the Berghs Bachelor program.
Pierre Jorge Gonzalez: "It’s about the layers that are under and above"
This week, Pierre Jorge Gonzales, one half of the much-acclaimed Berlin based architect duo GonzalesHaase, visited Berghs’ graphic design students.
Projektledning av digitala kampanjer med Linn Tornérhielm
Är du yrkesverksam produktionsledare eller operativ projektledare som vill börja arbeta med digitala kommunikationslösningar?
Berghsklasser på studiebesök hos Billeruds i Grums
I tider när ett varumärkes förpackning har kommit att spela en allt viktigare roll har Berghs, i samarbete med Billerud och Designbyrån Nine, utvecklat kursen ”Hållbar förpackningsdesign – SPICE 11”.
Vårt beteende människor emellan definieras ifrån hur vi umgås digitalt
Världen har förändrats.
Isak Landaboure: ”Det har blivit en personlig vendetta att göra saker som inte är ’reklamiga’ men som är reklam ändå”
Det började med en fundering kring det faktum att många sätter på vattenkranen för att dölja det som försiggår inne på toaletten.