David Lindh
Inlägg av David Lindh
Berghsstudenter i lyckat examensprojekt för Bröstcancerförbundet
Under oktober månad pratades det mycket om Bröstcancerförbundets kampanj "Rösten för brösten" som synts både i förtjänade, köpta och egna kanaler.
Kreativitet på schemat för studenterna på Strategisk kommunikation
Under oktober och november har heltidsstudenterna på Strategisk kommunikation genomfört kursen Strategisk idé- och konceptutveckling, där de fick i uppdrag att skapa en varumärkesplattform för Svenska Turistföreningen.
Certified Fundraiser gav Lisa ett mer strategiskt tänk
Lisa jobbar som insamlingsansvarig på Djurskyddet Sverige och var en av deltagarna i senaste omgången av den certifierande utbildningen Certified Fundraiser.
5 buzzwords vi redan är trötta på men ändå behöver kunna
Få branscher är så besatta av buzzwords som kommunikationsbranschen.
Digital kreatör blev Copywriter på Daniel Wellington
Johan Peiris läste heltidsprogrammet Digital Strateg/Kreatör (nu Digital Design & Strategy) på Berghs och jobbar idag som Global Lead Copywriter på Daniel Wellington.
7 steg till ett Learning Mindset
Att ha ett Learning Mindset handlar i grunden om att mentalt göra dig tillgänglig för ny kunskap och även skaffa dig vanor som främjar det.
Oscar, Anton & Ando fick jobb genom sitt examensprojekt
Berghsstudenterna Oscar Carlgren, Anton Molund & Ando Wikström hamnade alla i samma examensprojektgrupp under deras studietid och fick då nikotinföretaget Haypp Group som uppdragsgivare.
5 kompetenser som gör kommunikatören eftertraktad
Som kommunikatör på dagens arbetsmarknad behöver du vara mångfacetterad och man talar ofta om att den perfekta medarbetaren har en T-formad profil: en bred topp och en djup nischkunskap inom ett visst område.
10 appar som är för bra för att missa!
Idag finns det ett hav av appar och ofta laddar vi bara ner dem som vi tycker är de allra mest nödvändiga.
Berghs studenter tar fram vision för Stockholm 2041
2017 antog Stockholms stad "Vision 2040".
Berghsstudenter vinnare i Summit Creative Awards
Summit Creative Awards är ett internationellt pris för kreativitet, marknadsföring och reklam för byråer runt om i hela världen.
Därför behöver kommunikatören bli bättre på att förstå affären
Hur kan dagens kommunikatör bli bättre på att tillämpa det praktiska i en kommunikationsstrategi?