David Lindh
Inlägg av David Lindh
Kampanjer vi minns: #4 Påverkan
I den här sista delen av artikelserien "Kampanjer vi minns” fokuserar vi på de kampanjer som gjort avtryck, och som genom kommunikation haft stor påverkan, även långt efter att kampanjen är över.
Kampanjer vi minns: #3 Hantverk
Att prata om hantverk inom kommunikation kan låta högtravande, men det kan också vara det som avgör hur väl ett budskap når fram.
"För att lyckas med digital spridning krävs det att du vet vad, var, när och till vem"
Hur du lyckas med digital spridning är inget du kan gissa dig till, det kräver strategi, planering och kunskap.
Kampanjer vi minns: #2 Innovation
Innovation är ett återkommande ord som byråer, marknadsavdelningar och tävlingar prisar och hyllar.
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Today at Apple”
Grand Prix inom kategorin "Brand Experience & Activation" gick i årets Cannes Lions till "Today at Apple".
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Blood Normal”
Den relativt nyinstiftade kategorin ”Glass: The Lion for change" premierar kampanjer och kommunikation vars ambition är att förbättra och förändra orättvisor och obalans mellan könen.
Berghs startar ett inkluderingsråd
Berghs vill öka hastigheten i arbetet att få fler unga att söka sig till kommunikationsbranschen, vilket kräver en ännu mer inkluderande bransch samt fler förebilder.
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Follow The Arches”
Den kanadensiska byrån Cossette vann i förra veckan Grand Prix i Cannes Lions för kampanjen "Follow the Arches", en OOH-kampanj där McDonalds ikoniska bågar plockades isär och omvandlades till riktiga vägskyltar.
Berghs är bäst i Cannes - för femte året i rad
För otroliga femte året i rad utnämns Berghs School of Communication till “School of the Year” i tävlingen AKQA Future Lions i Cannes.
Flera Berghsstudenter på shortlist i Future Lions 2018
Nu har bidragen som blivit nominerade i AKQA Future Lions i Cannes 2018 tillkännagivits.
"Drömmen är att flytta till New York"
Andreas studerade Produktionsledning på Berghs och tog examen för snart ett år sedan.
Hej kommunikationschef!
Det är en allt mer komplex uppgift att utveckla och leda kommunikation.