Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Spetsa din utbildning med Growth Marketing
Kanske vill du bygga på en befintlig universitetsutbildning, ta nästa steg i arbetslivet eller helt enkelt utbilda dig till marknadens vassaste digitala marknadsförare? Då är det ettåriga programmet Growth Marketing något för dig. Lydia Kellam, programansvarig, berättar om utbildningens innehåll och vem som passar som Growth Marketer.
Growth Marketing handlar om att analysera, samla insikter och optimera. Detta är inget nytt när man jobbar med digital marknadsföring, men att man pratar om just growth nu beror på att det har blivit tydligt att Growth Marketing är ett framgångsrikt och effektivt sätt att uppnå mål, producera effektiv marknadsföring nära kundresan och skapa tillväxt. I det snabbföränderliga digitala landskapet vi befinner oss idag har vi varken råd eller tid att fokusera på något som inte funkar. Den här typen av arbetssätt, ett så kallat "Growth mindset" är inte bara effektivt i startups och i små företag, utan även på större marknadsavdelningar och även byråer.
Vad gör en Growth Marketer?
En Growth Marketer tänker analytiskt och använder mätbara metoder för att få varumärken att växa! Det kan vara allt ifrån att ta fram digitala strategier, djupdyka i data, samla insikter, planera kampanjer i sociala medier, optimera digitalt innehåll, driva konvertering, jobba med CRM, optimera e-handeln eller vara ett bollplank för digitalt tänk. Det kan variera mycket beroende på vad det är för arbetsplats.
Vilka egenskaper ser du som positiva för någon som vill bli Growth Marketer?
Nyfiken, analytisk, målinriktad och påhittig! Jag har stött på många entreprenörer, säljare och personer som kanske vill spetsa sin tidigare universitetsutbildning, eller sina arbetserfarenheter med just Growth Marketing, som besitter just de här egenskaperna.
Vad får man lära sig under programmet Growth Marketing på Berghs?
Mycket! Marknadsföring, analys, contentproduktion, marknadskommunikation och affärsförståelse samt verktyg inom webbanalys, konverteringsoptimering, SEO, annonsering på sociala medier med mera. Det är en väldigt praktisk utbildning som går ut på att göra, precis som ute i arbetslivet. Genom utbildningen får du också chansen att knyta kontakter med företag och få ökad förståelse hur man kan jobba med digital marknadsföring på olika sätt. Genom detta intensiva format blir en fullärd digital marknadsförare på kort tid, då utbildningen bara är ett år lång.
Läs mer om programmet Growth Marketing
Relaterat
Growth Marketing
En Growth Marketer är dagens vassaste digitala marknadsförare.
Berghs Intro
- —Kommunikation enligt Berghs
- —Strategi och PR
- —Visuell kommunikation
Growth Marketing
- —Strategi och taktik för tillväxt
- —Metoder och modeller för datadriven marknadsföring
- —Målsättning och mätning
Relaterade artiklar
Growth Marketing tog Stephanie till startupvärlden
Stephanie studerade heltidsprogrammet Growth Marketing på Berghs och idag jobbar hon som marknadsansvarig på en startup.
Anna pluggar till Growth Marketer – en kreativ analytiker
Anna Nevalennaya pluggar Berghs heltidsprogram Growth Marketer.
Growth Marketing: nytt ord men långt ifrån ny roll
Hösten 2018 startade Berghs program Growth Marketing - ett intensivt program fyllt av digital marknadsföring, analys, contentproduktion, marknadskommunikation, webbanalys, konverteringsoptimering, SEO och annonsering på sociala medier.