Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

Stockholm Pride samarbetar med Berghs

pride

Inför Stockholm Pride 2012 inleder föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs. Det här blir den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort.

Februari 7, 2012

Tillsammans med Stockholm Pride kommer en projektgrupp bestående av studenter från Berghs diplomutbildningar ta fram en kampanj för Stockholm Pride 2012 med ett helt nytt kommunikationsgrepp. 

Inför Stockholm Pride 2012 inleder föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs School Of Communication. Tillsammans med Stockholm Pride kommer en projektgrupp bestående av studenter från Berghs samtliga diplomutbildningar ta fram en kampanj för Stockholm Pride 2012 med ett helt nytt kommunikationsgrepp. Det här blir den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort.

- Det känns verkligen intressant att samarbeta med studenter från Berghs, som är en av de bästa kommunikationsskolorna i världen. Studenterna har fått fria händer att skapa något nytänkande som skapar nyfikenhet för festivalen, säger Alf Kjeller, festivalchef för Stockholm Pride 2012.  Vår gemensamma målsättning är naturligtvis ett stort genomslag för festivalen. 

Projektgruppen, som gör kampanjen som deras examensprojekt, består av Andreas Ekelund och Eva Wallmark (Art Directors), Sofia Hultman (Digital Director), Amanda Drotz (Projektledare) , Jenny Karlsson och Rickard Beskow (Copywriters), Cornelia Röstlund och Björn Hermansson (Produktionsledare) och Emma Cornér (PR).

– Att Pride valt att låta Berghs studenter arbeta med deras kommunikativa utmaning som ett examensprojekt passar väl in i årets tema, ”collaboration”. Temat öppnar för kreativa lösningar där kommunikation integreras i olika kanaler i dialog med mottagarna. Att få se studenternas idéer realiseras är väldigt starkt, närmare verkligheten än så kan man inte komma, säger Camilla Wallander, VD på Berghs School of Communication.