Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

Studenter Brand X-bloggar på Dagens Media

grupp

I fredags startade Brand X och det innebär att två minst sagt intensiva veckor tog sin början för grupperna, som består av studenter från samtliga discipliner. En grupp om vars arbete vi kommer få läsa mycket kallar sig ”20xsomething”. De ska nämligen blogga på Dagens Media under hela projektets gång.

November 2, 2011

20xsomething består av Manfred Isberg, Andrea Norden, Darja Samad, Martin Lundwall, Caroline Lidman, Moa Stålnacke, Erik Hagström och Sam Öjling. Namnet, som under projektets gång blir en hashtag på Twitter, anspelar på både gruppens nummer och åldern på medlemmarna – alla är de ”20-någonting”.

Idén om bloggen föddes samma dag som gruppindelningen inför Brand X stod klar – klart inspirerad av förra årets exampensprojektsblogg på Resumé. Caroline, som läser Strategisk Kommunikation och PR, skickade ut ett pressmeddelande samma kväll och dagen efter var det ett faktum: gruppen skulle blogga på Dagens Media.

Bloggen kommer fungera som en loggbok under resans gång samtidigt som den marknadsför studenterna själva. Detta genom blogginlägg där gruppmedlemmarna presenterar sig närmare, varvat med daglig uppdatering kring hur projektarbetet fortlöper.

Andrea Norden, som läser Grafisk Design, förklarar:

”Det roliga med bloggen är att den ju blir intressant både för de som läser på skolan men också branschen och de som är nyfikna på skolan. Man kanske undrar över Brand X eller är nyfiken rent allmänt.”

Vad kommer första blogginlägget handla om? 

”Gruppkärlek, kärlek till mjölk, pannkakor, livet och batik.”

Följ 20something när de bloggar på Dagens Media här.