Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Studenter Brand X-kuppar på Stureplan
Brand X börjar lida mot sitt slut. Klockan tolv på onsdagen var det dags för inlämning för samtliga studentgrupper. På fredag sker presentationerna, då ska grupperna pitcha sina koncept till kunden – Arla – enligt briefen ”unleash the potential of MILK”. Men redan nu börjar projekten göra sig påminda, till exempel på Stureplan.
En av grupperna som haft fullt upp inatt är grupp 7, som under natten till onsdagen pyntat granen på Stureplan med Arlas klassiska rödvita mjölkpaket. Tanken är att paketen ska ge en illusion av ett julklappshav och bidra med en sneakpeak av gruppens bidrag, som presenteras på fredag: ”ge näring till ditt inre barn”, står det i anslutning till kartongerna.
Syftet är att väcka nyfikenhet kring Brand X och visa Arla i ett kreativt och annorlunda spelrum som går helt i linje med gruppens bidrag. ”Vi ville få uppmärksamhet kring vår kund och vår idé redan innan presentationen på fredag genom att pimpa Stureplansgranen med Arlapaket”, beskriver gruppen och fortsätter ”vi ville göra något som väcker uppmärksamhet och nyfikenhet kring vår idé och kampanj genom att placera mjölken på ett ställe man knappast förväntar sig att se den”
Arbetsgruppen bakom kampanjen och pr-kuppen består av:
Channa Ortmark: Produktionsledning/Operativ projektledning
Emma Cornér : Strategisk kommunikation och Pr
Sofia Persson: Berghs Bachelor
Calle Öström: Reklam
Fredrika Du Rietz: Marknadskommunikation
Mikael Ståhl: Interactive Communication
Henrik Callerstrand: Grafisk design
Jacob Hallsten: Interactive Communication