Case
En stor del i vår "Action-based learning" handlar om casebaserat lärande. När man studerar hos oss använder vi oss av riktiga case för att konceptualisera en kommunikationsutmaning och samtidigt hålla oss så nära branschen som möjligt. Här samlar vi inspirerande case som visar olika kommunikationslösningar.
Det här är studenterna att hålla koll på enligt D&AD-juryn
Berghs-studenter har mottagit tre “graphite pencils” i tävlingen New Blood som är för studenter, nyutexaminerade och unga kreatörer.
Berghsstudenter prisas med Grand Prix i Cannes
För 15 året i rad tävlar Berghs studenter och vinner priser under “Cannes Lions International Festival of Creativity".
166 studenter tacklar hållbarhetsmålen för 24 företag utan vetskap
Varje år i december läser alla förstaårsstudenter på Berghs den gemensamma kursen Explore Sustainability.
Nyexaminerade Berghsstudenter vinner Grand Prix i Future Lions i Cannes
En grupp nyexaminerade Art Director/Copywriter-studenter från Berghs har idag belönats med den prestigefyllda utmärkelsen Grand Prix i årets upplaga av Future Lions.
Examensprojektets sluttamp – vägen till lösningen
Under Berghs examensprojekt 2022 har vi fått följa sju heltidsstudenter som, på uppdrag av mäklarfirman Widerlöv, har stått inför utmaningen att differentiera företaget från konkurrenter och driva associationer som går i linje med företagets värdeord: engagemang, överträffa förväntningar och innovation.
Berghs Ranked Amongst Top 5 Schools Worldwide
In the last five years, Berghs has continued to impress at One Show's student competition "Young Ones," ranking amongst the Top 5 schools in the world and the best school in Europe.
22 företag redo att utmanas av Berghs heltidsstudenter
Nu är det dags för heltidsstudenternas sista arbete innan examen – Berghs examensprojekt!
Studenterna jobbar parallellt med examensprojekt och pro bono- uppdrag
Berghs avgångsstudenter närmar sig avslutningsarbetet.
Flera guld i Young Glory till kreatörsduon
2020 var ett ganska snålt år vad gäller höjdpunkter.
22 företag får kommunikationsboost av 176 hungriga Berghsstudenter
Nu är det dags.
Startup köper heltidsstudenternas identitetsarbete
Heltidsstudenterna Moa Lander, Mathilda Boalawong och Lina Hägg som går Communication Design gjorde ett identitetsarbete för startupen Indivd under kursen Strategisk Design i höstas.
Studenternas lösningar för en mer välmående dagligvaruhandel
Heltidsstudenterna utmanades i årets samlästa kurs Explore Sustainability att utforska hur en av Sveriges största dagligvaruhandel kan bidra till ökat välmående i samhället utan att tappa lönsamhet.