Case
En stor del i vår "Action-based learning" handlar om casebaserat lärande. När man studerar hos oss använder vi oss av riktiga case för att konceptualisera en kommunikationsutmaning och samtidigt hålla oss så nära branschen som möjligt. Här samlar vi inspirerande case som visar olika kommunikationslösningar.
Berghsstudenterna tar fram ärlig reklam för rakning
Reklamfilmer på kvinnor som rakar benen och får glödande ben som lockar positiv uppmärksamhet från hennes omgivning, är något vi fått se upprepade gånger.
Gynna klimatet och affären – här är studenternas förslag
Att resa är härligt.
Berghsstudenter i lyckat examensprojekt för Bröstcancerförbundet
Under oktober månad pratades det mycket om Bröstcancerförbundets kampanj "Rösten för brösten" som synts både i förtjänade, köpta och egna kanaler.
Berghsstudenter vinnare i Summit Creative Awards
Summit Creative Awards är ett internationellt pris för kreativitet, marknadsföring och reklam för byråer runt om i hela världen.
Emma, Emil & Christoffer gjorde vinnande kampanj för Livsmedelsverket
I februari utlyste Livsmedelsföretagen en tävling som gick ut på att ”ta fram en kampanj för att göra Livsmedelsverkets kostråd så tilltalande och genomslagskraftiga som möjligt.
Berghsstudenter bäst i Young Ones 2019
Storvinst i årets One Show för Berghs studenter som kammar hem inte mindre än 17 priser i tävlingen Young Ones.
Både guld och silver för Berghsstudenter i Gulltaggen
När den prestigefyllda nordiska konferensen och tävlingen Gulltaggen offentliggjorde vinnarna av Gulltaggen Awards tog fyra Berghsstudenter hem både guld och silver.
Berghsduon Fanny & Erik bakom kampanjen "En barnförbjuden annons"
Erik Nyström och Fanny Klefelt går andra året på heltidsprogrammet Art Director/Copywriter och har sedan sin praktik i höstas jobbat deltid för reklambyrån INGO.
Berghsstudenter står bakom hälften av nomineringarna i Gulltagen 2019
I år är det återigen dags för Berghs studenter att tävla i den prestigefyllda tävlingen Gulltagen och när de nominerade inför 2019 års prisutdelning i Oslo presenterades var inte mindre än 3 av 6 case från Berghsstudenter.
Här är Berghsstudenternas IoT-lösningar för ett bättre samhälle
I Berghs Explore 2018 fick över 150 Berghsstudenter i uppdrag att skapa nya innovations- och kommunikationsidéer med utgångspunkt i några av de samhällsutmaningar som IoT Sverige arbetar med.
Berghsstudenter är finalister i Fight Gunfire with Fire
Förra året gick The One Club, arrangörerna för tävlingen One Show, ut med en extrabrief gällande vapenvåldet i USA.
Berghs är bäst i Cannes - för femte året i rad
För otroliga femte året i rad utnämns Berghs School of Communication till “School of the Year” i tävlingen AKQA Future Lions i Cannes.