Case
En stor del i vår "Action-based learning" handlar om casebaserat lärande. När man studerar hos oss använder vi oss av riktiga case för att konceptualisera en kommunikationsutmaning och samtidigt hålla oss så nära branschen som möjligt. Här samlar vi inspirerande case som visar olika kommunikationslösningar.
Berghs Grad Show 2018
Grad Show, examensutställningen som visar upp avgångsklassernas bästa arbeten, hade i år fokus på att göra utställningen till en digital upplevelse.
Studentprojekt vinner guld i Indigo Design Awards
Berghsstudenterna Emelie Svensson, Mikaela Sandström, Disa Hein och Lisa Liljenberg vann en bronskub i One Show med sitt projekt, som nu också blivit belönat med guld i Indigo Design Awards.
Berghs-trio vinner Client Pitch i Young Ones
Förra veckan kammade team från Berghs hem fyra stycken kuber i ADC och två pennor i Young Ones.
Berghsstudenter i skarpt samarbete med Eytys
När Eytys släpper 5 års-kollektionen Cruise Collection står Berghs studenter tillsammans med Chimney Group bakom kampanjen.
Jesper och Emelie årets Aller-stipendiater
Två av Berghs studenter packar snart sina väskor för att tillbringa sommaren i New York, vid School of Visual Art.
Deras praktikansökan gav internationell buzz
Studenterna Noah Bramme och Andreas Karlsson hade tidigt under sin utbildning siktet inställt på att få sin praktik på byrån Droga5.
Berghs studenter 5 av 7 nominerade i Gulltaggen 2018
När den prestigefulla nordiska konferensen och tävlingen Gulltaggen offentliggjorde sina nomineringar inför 2018 års prisutdelning i Oslo stod Berghs studenter för inte mindre än fem av totalt sju nominerade bidrag i kategorin Nordiska studentpriset.
Berghs studenter pitchar för SAS
I slutet av 2017 presenterade studenterna sitt fiktiva case där de utmanade flygbolaget SAS att med kreativa sätt minska sin klimatpåverkan och behålla sina nöjda kunder.
UNICEF plockar upp Berghs-studenternas kampanj
Att kärlek inte går att köpa för pengar har vi hört förut.
"Studenterna solklara ambassadörer för hållbara livsstilar"
Berghs Explore är över för i år och även 2017 imponerade studenternas lösningar för affärsnytta och hållbar livsstil stort på uppdragsgivaren SEI.
Hållbarhet + affärsnytta = sant
För femte året i rad startar idag Berghs Explore, ett projekt där studenter från skolans samtliga discipliner delas in i tvärgrupper för att gemensamt hitta idéer och lösningar på hur företag och näringsliv kan bidra till en hållbar livsstil för konsumenter - utan att tappa vare sig konsumentnytta eller lönsamhet.
Berghs vinner pris i Native Advertising Awards
Under hösten kammade Berghs tillsammans med KIT hem ett guld i internationella Native Advertising Awards i Berlin.