Case
En stor del i vår "Action-based learning" handlar om casebaserat lärande. När man studerar hos oss använder vi oss av riktiga case för att konceptualisera en kommunikationsutmaning och samtidigt hålla oss så nära branschen som möjligt. Här samlar vi inspirerande case som visar olika kommunikationslösningar.
The Boardroom Collection vann guld i Young Ones
I New York vann under maj 2017 Berghs studenter Clara Uddman, Sofia Nordström, Anna Salonen och Ida Jonsson en guldpenna i den prestigefyllda reklamtävlingen One Shows studentkategori Young Ones.
Nu går studenternas kampanj för City Bikes live!
I utmaningen Clear Challenge fick Berghs studenter under våren 2017 tävla i att skapa en reklamkampanj för City Bikes som ska synas i hela Stockholm under våren, sommaren och hösten.
Här är Berghs-finalisterna i Young Ones 2017!
När den stora tävlingen One Show i april lanserade vilka bidrag som kvalat till finalplatser blev glädjen på Sveavägen i Stockholm stor.
Berghs studenter trefaldigt nominerade i Gulltaggen 17
När den prestigefulla nordiska konferensen och tävlingen Gulltaggen offentliggjorde sina nomineringar inför 2017 års prisutdelning i Oslo stod Berghs studenter för inte mindre än tre av totalt sju nominerade bidrag.
“Vi ville göra något med studenterna eftersom de kommer att jobba med vårt media”
“Det finns massor av outnyttjad potential i den digitala utomhusreklam som visas idag och vi tänkte Berghs studenter nog kan lyfta den till nästa nivå”.
Så skapade studenterna en kampanj för City Bikes som snart blir verklighet
Att skapa en kampanj som engagerar en bred målgrupp och som dessutom fortsätter att vara intressant under sju månaders tid är en utmaning att bita i, även för den mest välrenommerade byrån.
Designstudenter tolkar framtidens design i utställning
Framtidens designers tolkar framtidens design.
Is it only for white people?
Vi har alla sett dem.
När studenterna kidnappar varumärken och gör vad de vill
Kursen heter egentligen Idé- och konceptutveckling 2, men bland studenter och lärare kallas den rätt och slätt för "om ni var vi".
Så ska Berghsstudenter minska matsvinn - genom förpackningsdesign!
I det årliga samverkansprojektet Pack Challenge får Berghs studenter inom Communication Design och produktionsledning en uppgift att lösa av BillerudKorsnäs.
Studenter prisas i Cannes för innovativ lösning för att spara miljö och pengar
Matsvinnet är en dyrbar affär för miljö och ekonomi.
Studenter vinner pris i Cannes för lösning där musiken blir din språklärare
Sebastian Brännén och Maria Lashari har kommit halvvägs i sin tvååriga utbildning på Berghs, men redan nu kan de stoltsera med prestigefulla priser i Future Lions i Cannes.