Case
En stor del i vår "Action-based learning" handlar om casebaserat lärande. När man studerar hos oss använder vi oss av riktiga case för att konceptualisera en kommunikationsutmaning och samtidigt hålla oss så nära branschen som möjligt. Här samlar vi inspirerande case som visar olika kommunikationslösningar.
Case study: examensprojekt Iris
I det här examensprojektet från 2016 års avgångsstudenter fick gruppen i uppdrag att etablera en varumärkespositionering för att locka fler studenter till Iris.
Berghs studenter prisas för jämställdhetscase i One Show
I studentcaset "Say Yes To No" experimenterar Berghsstudenterna Simon, Martin och Petter med tanken att låta världens största dejtingapp slå ett slag i jämställdhetens namn.
Netflix and Chill kvalade till Client Pitch Competition i One Show
Fem dagar fick de på sig att förbereda sig inför en av de viktigaste pitcherna i deras liv hittills - Client Pitch inom studenttävlingen Young Ones i New York.
Studenter pitchar That's What She Said i New York
I Client Pitch erbjuds studenter från hela världen möjlighet att vinna pris i Young Ones baserat på en pitch, som sker live inför en jury på plats i New York.
Case study: #delakänslan för Magelungen
Magelungen har sedan 1993 arbetat med utbildning och behandling.
Case study: Akademibokhandeln
I det här examensprojektet från 2016 fick studentgruppen i uppdrag att hjälpa bokhandeln Akademibokhandeln att lansera ett nytt varumärke som utanför själva produkten "böcker".
Case study: DN to go
I det här examensprojektet fick avgångsstudenterna i uppdrag att stärka Dagens Nyheters digitala erbjudande och produktutbud i syfte att få fler lojala, digitala, prenumeranter.
Från fuldans till Oslo
Studenterna Hanna Eriksson Wiita, Ida Colliander och Malin Strinnhed från Berghs Art Director/Copywriter-tvåa har under veckan varit i Oslo för att under 24 timmar för att ta tempen på Gulltaggen.
Case study: Change for a change för Vapiano
Det här examensprojektet från 2016 handlar om employer branding.
Case study: Wasa kredit
I det här examensprojektet fick studenterna bita i uppgiften att öka Wasa kredits kundgrupp genom att skapa en kampanj riktad mot hantverkare och att genom denna, nå dem i ett tidigare skede i deras kundresa än vanligt.
Se Berghs-studenternas filmer för Swedish Fashion Talents
Att mode och Grafisk Design är två konstformer som naturligt passar bra ihop är självklart.
Studentcase: hi.fr.us
Meet Evelina Rönnung and Hugo Wallmo, two advertising students at Berghs School of Communication.