Efter examen
Varje år avslutar cirka 300 personer en heltidsutbildning på Berghs. De har alla olika bakgrunder och erfarenhet och i kombination med deras utbildning på Berghs så skapar de helt olika förutsättningar för en framtid i branschen. Vi följer med nyfikenhet våra studenters karriärer efter att de gått vidare från Berghs. Här samlar vi därför artiklar kopplade till våra studenters liv efter examen.
Alva och Peyvand hittade varandra under första veckan på Berghs – nu har de landat sitt drömjobb tillsammans som duo
“Vi båda testade att jobba med flera olika personer under skoltiden, vilket är en stor fördel med att plugga på Berghs.
“Det är en stor fördel att vara så nära branschen”
“Var nyfiken, ta egna initiativ, knyt kontakter och passa på att nätverka.
Ericas intresse för bilindustrin i kombination med produktionsledning - en “dream come true”
“Att komma in på Berghs var en milstolpe på många sätt.
Manjuli kombinerar sin kreativitet med passion för förorten
Manjuli arbetar som Growth Marketer och kreativ strateg på Värmeverket där hon fortsätter att påverka den kreativa branschen genom representation.
David får utforska en dynamisk och kreativ arbetsmiljö
“Även om jag inte visste vilket program jag skulle söka, var jag helt säker på att Berghs var skolan för mig”, säger David Paripovic som har läst två heltidsprogram på Berghs.
Frida landade jobb på sin praktikplats efter examen
“Jag har alltid varit intresserad av vad som händer i omvärlden, nyfiken på att se saker ur olika perspektiv och därför kändes programmet strategisk kommunikation som ett givet val för mig!
Från New York till Berghs och vidare
“Mina enda förväntningar var att skaffa arbetslivserfarenhet, fortsätta utvecklas som designer, ha kul, men kanske framför allt – att kunna njuta av att jobba med något som jag verkligen älskar”.
Sami tar plats i musikbranschen efter examen
Berghsalumnen Sami Ibrahim fick uppleva sin sista termin på Berghs helt digitalt.
Norske Sebastian sökte sig till Sverige för att utbilda sig till kreatör
“Det allra viktigaste var den praktiska erfarenheten.
Growth Marketing-programmet hjälpte Liza att förverkliga sin dröm
“Jag ville arbeta datadrivet och lära mig relevanta verktyg för att kunna bli konsult inom digital marknadsföring”, säger Liza Larsson om beslutet att studera Growth Marketing på Berghs.
Mathilda jobbar med sin passion efter designutbildningen på Berghs
“Jag lärde mig i princip allt jag kan idag”, säger Mathilda Boalawong om heltidsprogrammet Communication Design på Berghs.
“Rollen som PR-konsult är bredare än vad man kan tro”
“Dagarna är oftast en härlig kompott av kundmöten, leveranser, interna avstämningar, kreativt idéarbete och mediebearbetning”, säger Idah Emteryd som gått heltidsprogrammet Public Relations på Berghs.