Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Intensivkursen stärkte Katarina i sin yrkesroll
Katarina Stattin är vd-assistent på Hässelby Blommor och skriver mycket i jobbet. Här berättar hon om kursen Att skriva för att övertyga.
"Kursen Insiktsdriven strategi gav mig precis det tänk och angreppssätt jag var ute efter"
Våren 2021 gick Therese Krupa Syllner distanskursen Insiktsdriven strategi på Berghs.
Kursen Digital PR fick Martina att återupptäcka passionen för yrkesrollen
Martina Iven har jobbat med PR och kommunikation sedan 2009.
Berghs illustrationskurs gav Maja ett bättre självförtroende
Maja Cronert gick kursen Illustration under våren 2021. Här berättar hon om utbildningen, sitt nya jobb och ger karriärtips.
Amanda breddade sin kompetens inom digital försäljning
Amanda Starck gick Berghs Upgrade - Digital handel under våren 2021.
Irma fick ovärderlig kunskap och nya förebilder
Irma Kukuljac jobbar som projektledare på Nordic Live Expo och har gått två distanskurser på Berghs.
"Berghs Upgrade - Digital handel gav mig ett enormt lugn och en hunger att fortsätta"
Mathias Stering är en av alla de som sadlat om och bytt bransch.
Berghs Intro passade Elisabet perfekt
Berghs Intro är en kurs för dig som är nyfiken på hur kommunikationsbranschen är uppbyggd och fungerar.
Frida jobbar med film i sociala medier
Pandemin fick Frida Hallström att byta karriärbana. Här delar hon med sig av insikter och lärdomar, berättar om sitt företag och kursen Social Video.
"Alla som har ett intresse av digital design borde söka denna utbildning"
Hösten 2020 gick Jonatan Svennered utbildningen Berghs Upgrade - Digital Design.
Intensivkursen gav Johanna insikter och konkreta verktyg
Johanna Feuk Westhoff jobbar på ett forskningsinstitut och har läst tre kurser på Berghs.
Kursen Content Marketing blev en ögonöppnare för Martin
Våren 2019 läste Martin Forsberg kursen Content Marketing på Berghs.