Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Frida jobbar med film i sociala medier
Pandemin fick Frida Hallström att byta karriärbana. Här delar hon med sig av insikter och lärdomar, berättar om sitt företag och kursen Social Video.
"Alla som har ett intresse av digital design borde söka denna utbildning"
Hösten 2020 gick Jonatan Svennered utbildningen Berghs Upgrade - Digital Design.
Intensivkursen gav Johanna insikter och konkreta verktyg
Johanna Feuk Westhoff jobbar på ett forskningsinstitut och har läst tre kurser på Berghs.
Kursen Content Marketing blev en ögonöppnare för Martin
Våren 2019 läste Martin Forsberg kursen Content Marketing på Berghs.
"Jag har fått många konkreta verktyg för att identifiera, analysera och agera kommunikativt i ett krisläge"
Fritjof Brandt är pressekreterare på Handelsanställdas förbund.
Kursen Digital spridnings- och kanalstrategi gjorde Maria till en bättre beställare
Maria Kosinski jobbar på marknadsavdelningen på Ragn-Sells, som är ett kompetensföretag inom återvinning och miljö.
Insiktsarbete, strategi och kreativitetsboost på distanskursen
Jonas Martinsson arbetar som marknadsförare för Musik i Dalarna och är en av de som läst distanskursen Insiktsdriven strategi på Berghs.
Designchefen Anna läste en kurs i UX-design
Anna Nilsson Törnqvist är designchef på ett modeföretag i Göteborg.
Illustrationskursen gav Ellen allt hon behövde
Ellen Portin läste en distanskurs i illustration under hösten 2020.
Musikalstjärnan vågade ta steget
Musikalartisten Viktoria Tocca har spelat huvudrollen i The Phantom of the Opera, Broarna i Madison County och Evita.
Kursen Digital Copywriting gav Petra en helhetsbild
Petra Pilhjerta ville utveckla sitt skrivande och hålla sig uppdaterad inom den digitala världen.
Josefin fick en helhetsförståelse för marknadsföring på Berghs
Josefin Taubert är Innovation and Commercialisation Manager på Stora Enso.