Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Karin ville utvecklas som illustratör
Våren 2020 läste Karin Gillberg en illustrationskurs på Berghs.
Distanskursen breddade Rickards kunskaper i varumärkesstrategi
Rickard Andersson jobbar som strategisk marknadsförare på Returpack/Pantamera.
Kursen gav Emma ett helhetsperspektiv på rollen som kommunikationschef
Emma Jansfors Jihammar är kommunikationschef inom Försvarsmakten och har läst två kurser på Berghs.
Yasemin breddade sin kunskapsbas på Berghs
Yasemin Bayramoglu är en erfaren journalist och redaktör som valde att vidareutveckla sig för att även kunna ta nya uppdrag.
Berghs var Julias självklara val
Julia Lindholm är kommunikatör, bor i Värmland och läste Digital Copywriting på distans under våren 2020.
Distansupplägget passade Joel utmärkt
Joel Hedin jobbar på Klarna och läste en kurs på Berghs under våren 2020.
Copykursen fick Anders att se texter på ett annat sätt
Våren 2019 läste Anders Delhag en distanskurs i copywriting, vilket öppnade nya karriärmöjligheter.
"Som designer vill jag bredda min verktygslåda”
Samir Hanna läste distanskursen Interaktionsdesign våren 2020 och lärde sig att applicera design utifrån ett användarperspektiv.
Influencer Marketing är här för att stanna
Våren 2020 gick Lizet Schoultz-Ernelind distanskursen Influencer Marketing.
"Jag har aldrig utvecklats så mycket på så kort tid”
Jennie Eklund bor i Göteborg och läste Berghs distanskurs Illustration under hösten 2019.
Mersina adderade Influencer Marketing
Mersina Karlsson läste Berghs distanskurs i Influencer Marketing under våren 2020.
Kursen Digital PR var exakt den push Karin behövde
Karin Björnberg är chef på H&M och en av alla de som läst en distanskurs på Berghs under våren 2020.