Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Adderade strategisk marknadsföring till sin verktygslåda
Gustaf Ström älskar att jobba och att lära sig nya saker.
"Berghs Upgrade – Digital Copywriting var verkligen en maxad utbildning"
Hösten 2019 lanserade Berghs en ny utbildning inom Upgradeformatet och Eva Skog var en av deltagarna.
"Berghs Upgrade – Digital Copywriting har både utmanat och stärkt mig"
Lisa Carlsson har jobbat i förlagsvärlden hela sitt yrkesliv.
Kurs i grafisk design blev vägen mot en ny karriär
Eric Rösmark läste en kvällskurs på Berghs, samtidigt som han jobbade som biträdande butikschef.
Nytt jobb två dagar efter Berghs Upgrade - Digital Design
David Falk är en av de som har läst Berghs Upgrade - Digital Design.
Kursen gav Boinstitutet en ny kommunikationsplattform
Erik Normark är kommunikationsansvarig för Boinstitutet och en av alla de som har läst Praktisk kommunikationsstrategi på Berghs.
Kvällskursen i grafisk design gav Aye alla verktyg hon behöver
Aye Alhassani är konstälskare, bor i Stockholm, arbetar som grafisk designer och leder en designavdelning.
Beatrice tar med sig faciliteringen inför framtida karriärsteg
Beatrice V Svala är rådgivare, bor i Ångermanland och en av de som läst Berghs intensivkurs i Facilitering.
Från journalistik till kommunikation och PR
Cecilia von Mentzer har lång erfarenhet som journalist i tidningsbranschen.
"Kursen Digital analys och mätning överträffade mina förväntningar!”
Gabriella Boode är kommunikationsstrateg på Linea Stenfors Couture Effects och läste kursen Digital analys och mätning på Berghs våren 2019.
"Kurserna håller hög kvalitet"
Anni Svensson är chef för digitala medier på Telge AB och har läst flera kurser på Berghs.
Fick en djupare förståelse för Design Thinking
Annika Hövik är Digital Designer på SVT och läste intensivkursen Design Thinking på Berghs hösten 2018.