Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Fotokursen passade floristen perfekt
Emilie Jacobsson är ekonomen som sadlade om och blev florist. Här berättar hon om karriärbytet och hur kursen har kommit till nytta.
Kursen Content Design lade grunden till byråns strategi
Elin Landström är Art Director på en kommunikationsbyrå i Luleå och läste Berghs distanskurs Content Design under hösten 2018.
Distanskursen passade perfekt
"Kursen Digital PR kändes nytänkande, spännande och var precis vad jag letade efter" säger Matilda Fondell, Production Coordinator på H&M.
Känner sig tryggare och kan fatta mer välgrundade beslut
Heidi Ekberg är marknadsansvarig på JM i Stockholm.
Fick snabbt användning av projektledningskursen
Rita Akse Palmgren är Content Manager på Bombayworks.
Fick massor av konkreta tips
Liza Engström är HR Manager & Marknadskoordinator på Ports Group och läste kursen Marknadsföring på LinkedIn på Berghs i januari 2019.
Ville inte att kursdagarna skulle ta slut
Christina Laneby jobbar med marknadsföring och kommunikation på Kosan Gas i Göteborg.
"Nätverket är ovärderligt"
Jessica Seeger läste kursen Praktisk kommunikationsstrategi på Berghs under våren 2018.
“Kursen var så kul att jag såg fram emot uppgifterna varje vecka!”
Anna Stjernlöf jobbar som projektadministratör på Sundsvalls kommun.
Kursen fick Victor att arbeta mer strategiskt
Victor Bengtsson är kommunikationsansvarig på Läkare i Världen.
“En rolig kurs som gav ett större självförtroende”
Daniela Hedström läste Berghs distanskurs Produktionsledning Start under hösten.
"Upplägget på tre månader är suveränt"
Dan Gibson gick utbildningen Berghs Upgrade - Digital Design under hösten 2018.