Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
"Grafisk design och skandinavisk formgivning är mitt stora intresse”
Ida Alfredsson är Marknadschef på belysningsföretaget Lightab.
"Kursen har hjälpt mig att bli en bättre digital kravställare"
Karolina Strand är Global Content Manager på Oriflame Cosmetics och en av alla de som har läst kursen Digital marknadskommunikation på Berghs.
Kursen var precis det Josefine letade efter
Josefine Weilander är projektledare vid Kungliga Hovstaterna och läste kursen Strategisk projektledning på Berghs under hösten.
Maja adderade digital kompetens
Maja Gavie läste distanskursen Digital kommunikation på Berghs hösten 2014.
“Rekommenderar kursen till alla som är nyfikna på illustration”
Teresa Tingbrand läste kursen Illustration på Berghs våren 2017 och jobbar sedan dess som frilansande illustratör och skribent.
Ett steg mot nästa karriär
Längdhopparstjärnan Michel Torneus har alltid varit intresserad av marknadsföring och vill arbeta med det efter sin idrottskarriär.
“Jag ser lärandet som en process som aldrig tar slut”
Binaji Marouf är kommunikationschef på Studieförbundet NBV.
"Det kändes på en gång som jag hittat rätt”
Ylva Boske gick Berghs Upgrade: Digital Design våren 2018.
Vill du också ha bättre möten?
Jenny Widén är kommunikatör på Linköpings universitet.
“Kursen satt mitt i prick”
Marcus Smith är VD på en byrå med fokus på marknadsföring via sociala medier.
Fick verktyg att coacha, leda och lyfta medarbetare
Annsofie Björklund är frilansande Senior Art Director och Creative Director.
UX-kursen fick Johan att våga byta riktning
Johan Cederloo har minst sagt varit en ambitiös student de senaste åren.