Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Kursen Digital PR gav väldigt många konkreta tips
Johannes Gustavsson är programledare för Drömpodden och jobbar som konsult och föreläsare inom sociala medier och digital kommunikation.
Kunskapen från kursen var ovärderlig
Nathalie Piehl bor i Stockholm, har eget företag som kommunikationskonsult och jobbade tidigare på Röda Korset.
Caroline förverkligade sin dröm och blev illustratör
Våren 2016 bestämde Caroline Sellstone sig för att följa sin dröm.
Kursen som snabbt förbättrar ditt skrivande
Att skriva för att övertyga har funnits i Berghs kursutbud sedan 1996.
Distanskursen blev ett perfekt komplement
Jesper Andersson bor i Göteborg, studerar på Göteborgs universitet och arbetar som Planner på en reklambyrå i Stockholm.
3 deltagare om kursen Motion Graphics på Berghs
Rörlig grafik är numera en viktig del av kommunikationen på internet och i sociala medier.
Pino Roscigno valde att byta karriär
Pino Roscigno bor i Eskilstuna och är Marketing Director på Stadium.
Det här tycker Robert Lundin är bäst med Berghs
Robert Lundin är Creative Director på reklambyrån Strateg i Örebro och har läst två distanskurser hos oss.
En distanskurs på Berghs var bra för karriären
“Kursen överträffade mina förväntningar.
Kursen passade Nadja perfekt
Umeåbon Nadja Lindgren läste kursen Digital marknadskommunikation i Stockholm under våren 2017.
En gång Berghs - alltid Berghs
Sofia Sturesson läste Marknadskommunikation på Berghs hösten 2014.
"Tro aldrig att du vet bättre än dina användare"
När Anna Vikström sökte till Berghs kurs Webbanalys och konvertering var inte planen att det skulle gå så fort.