Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Kursen strategisk marknadsföring hjälpte Jennifer
Jennifer Rosén är Marketing Manager på Grant Thornton. Här berättar hon hur kursen på Berghs har varit till hjälp på hennes utvecklingsresa.
Mary är supernöjd med kursen i produktionsledning
Mary Nelson gick intensivkursen Produktionsledning under våren 2024. Här berättar hon om sitt roliga jobb och de inspirerande kursdagarna på Berghs.
Kursen Insiktsdriven strategi gav Matilda en omfattande verktygslåda
Matilda Holm berättar om distanskursen hon gick på Berghs under våren 2024.
Åsa lärde sig framgångsrik varumärkespositionering och strategi
Åsa Widén från Kate designstudio berättar om de givande kursdagarna på Berghs under vårterminen 2024.
Berghskursen gav Elin ett större självförtroende
I höstas gick Elin Ulfhammer en kurs i kriskommunikation. Här delar hon med sig av ett karriärtips och berättar om kursen, karriärbytet och sitt jobb.
“Kursen Gränssnittsdesign/UX är väl investerad tid”
Anette Hagald är grafisk formgivare och bor i Alingsås. I denna intervju berättar hon om distanskursen Gränssnittsdesign/UX.
Intensivkursen i produktionsledning gav Anna en BRA verktygslåda
Här berättar Anna Hedenström om kursen och hur hon använder de nya kunskaperna i sitt jobb.
Theas lärdomar från intensivkursen i SEO och SEM
“Jag har nog aldrig lärt mig så mycket i hela mitt liv som under de här 3 dagarna", säger Thea Ljung Strandgren, kommunikationsstrateg på Skellefteå Kraft.
Emma LÄRDE SIG kommunikationschefens viktigaste verktyg
Emma Dahl bor i Funäsdalen, jobbar på ett energibolag och gick en intensivkurs på Berghs i vintras. Här berättar hon om de lärorika kursdagarna.
Berghs intensivkurs gjorde Åsa till en gladare och nöjdare chef
Åsa Engwall arbetar sedan många år tillbaka som chef i den kommunala världen. I vintras gick hon en kurs på Berghs.
“Kursen Kreativt ledarskap gav mig flera nyttiga tankeställare”
Tove Hanell är Creative Content Director på Stockholms Handelskammare. Här berättar hon om sitt jobb och om Berghs kurs Kreativt ledarskap.
På kursen tog Ludvig fram en Employer Branding-strategi för Carlsberg
Ludvig Åkesson är HR-specialist med fokus på rekrytering & Employer Branding på Carlsberg Sverige. Här berättar han om Berghs distanskurs.