Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Kursen Digital B2B-marknadsföring gav Anna värdefulla och handfasta tips
Anna Sohlberg gick kursen Digital B2B-marknadsföring under hösten 2023. Här berättar hon om kursen och sitt jobb.
Kursen Motion Graphics gav Jonas verktyg och mod
Jonas Daniels, Art Director på TV4 berättar om kursen Motion Graphics och hur han har fått användning av sina nya kunskaper.
Kursen Communication Management firar 10 år
Här har vi pratat med några av deltagarna från kursen 2013 om hur de har haft nytta av utbildningen och vad de jobbar med nuförtiden.
Kursen Skapa levande stadskärnor gav Louise inspiration och nya perspektiv
Louise Kihlberg är Marknads- och kommunikationschef på fastighetsbolaget Hufvudstaden AB. Här berättar hon om sitt jobb och dagarna på Berghs.
Kursen i grafisk design förbättrade Hampus kreativa tänkande
Hampus Larsson är grafisk formgivare och digital producent, bor i Halmstad och läste en distanskurs i grafisk design på Berghs under våren 2023.
Så fick Ida användning av kursen Intern kommunikation
Ida Vassdal är kommunikatör på Hyresgästföreningen. Här berättar hon om kursen och vad hon fick med sig.
Ahmed lärde sig att innovationsleda för hållbar stadsutveckling
Ahmed Ali berättar om utbildningen, sitt jobb och vad han lärde sig på kursdagarna i Norra Djurgårdsstaden.
Berghs kurs i Storytelling förstärkte Emils berättarkompetens
"Om du vill lära dig att beröra i ord och skriva spännande och fångande storys så är den här kursen för dig", säger Östersundsbon Emil Eklöv.
Kursen Digital spridnings- och kanalstrategi gav Moa insikter och konkreta verktyg
"Kursen rekommenderas varmt om du ska köpa in den här typen av tjänster eller själv ska vara den som skapar och följer upp innehåll och annonser", säger Moa Åström.
Kursen Att skriva för att övertyga stärkte Helen som kommunikatör
Helen Källman stämmer upp i hyllningskören till läraren Mikael Rosén. Här berättar hon om utbildningen på Berghs och arbetet inom Act Svenska kyrkan.
Kursen Place Branding gav Bianca nya perspektiv
Bianca Brandon-Cox driver eget företag inom marknadsföring och konceptutveckling, med mat och dryck i fokus. Här berättar hon om kursen.
Kursen Employer Branding gjorde Isabelle säker och inspirerad
"Jag har fått inspiration, nya sätt att tänka och verktyg att iterera vårt arbetssätt", säger Isabelle Dannebrant från Försäkringskassan som gick kursen Employer Branding på Berghs under våren 2023.