Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Marknadsföringskursen gjorde Elise trygg i sin nya roll
Elise Enqvist jobbar som Junior Marketing Manager på en bank i Stockholm.
"Jag tar med mig en hel uppsjö lärdomar och framför allt pepp och glädje i skapandet"
Umeåbon Moa Svantesson jobbar med streetwear och illustration. Här berättar Moa om jobbet och vad hon lärde sig på illustrationskursen på Berghs.
Distanskursen passade Caroline perfekt
Growth Marketing handlar om att öka antalet kunder, användare eller medlemmar.
Matilda lärde sig att arbeta strategiskt i sociala medier
Matilda Munthe Gottberg är projektledare på Export Music Sweden. Här berättar Matilda om sitt jobb och kursen Bygga varumärke i sociala medier.
Caroline fyllde på med kunskap och energi
Caroline Adolfsson är en erfaren AD och grafisk formgivare. Här berättar hon om distanskursen Art Direction och hyllar läraren.
"Facilitering handlar om att göra, att lyssna och att leda"
Karolina Krön är Näringslivsstrateg i Huddinge kommun. Här berättar hon vad hon lärde sig på Berghs intensivkurs Facilitering.
Kursen Growth Marketing gav Andreas nya insikter och tankesätt
Andreas Magnusson arbetar som marknadsansvarig på E-TRON AB.
"Kursen är perfekt som en dörröppnare till Google Analytics och alla möjligheter som verktyget ger"
Anna Andreasson är marknadssamordnare på Nyköpings Arenor.
Linda fick verktyg att utveckla och leda en modern kommunikationsavdelning
Linda Wangström jobbar som tf. kommunikationschef på polisen. Här berättar hon om kursen Communication Management och sitt jobb.
Kursen gav Linda en djupare förståelse för Employer Branding
Employer Branding kommer att bli allt viktigare för företag och organisationer att jobba med. Här berättar Linda Blom om kursen hon gick på Berghs.
Den interna kommunikationen har fått ökad betydelse i en föränderlig värld
Mikaela Stangebye är projektledare inom eventbranschen.
Kursen Content Marketing gav Niklas massor av nya idéer
“Jag har fått en mycket bredare förståelse för hur många olika sorters content det faktiskt finns", säger Niklas Thornblad.