Efter kursen
Varje år läser över 1500 personer en kurs på Berghs. Våra kursdeltagare besitter ett brett spann av erfarenheter och kompetenser. Vad de har gemensamt är att de vill kompetensutvecklas och nätverka med andra som har liknade utmaningar som dem själva. Här samlar vi artiklar med berättelser från några av de som läst en kurs hos oss.
Cecilia lärde sig massor på illustrationskursen
Cecilia Järneteg bor i Paris och jobbar som modedesigner och illustratör.
Fotokursen gjorde Ella trygg och inspirerad
Ella Silfverhjelm jobbar som studio manager och frilansfotograf.
"Jag ångrar inte en sekund att jag gick kursen Varumärkes- och affärsstrategi"
Hösten 2020 gick Magdalena Ranagården en 8 veckor lång distanskurs på Berghs.
"Det livslånga lärandet är framtiden"
Robin Tapper är pressekreterare på Arbetsmiljöverket.
Marknadsföringskursen gjorde Elise trygg i sin nya roll
Elise Enqvist jobbar som Junior Marketing Manager på en bank i Stockholm.
"Jag tar med mig en hel uppsjö lärdomar och framför allt pepp och glädje i skapandet"
Umeåbon Moa Svantesson jobbar med streetwear och illustration. Här berättar Moa om jobbet och vad hon lärde sig på illustrationskursen på Berghs.
Distanskursen passade Caroline perfekt
Growth Marketing handlar om att öka antalet kunder, användare eller medlemmar.
Matilda lärde sig att arbeta strategiskt i sociala medier
Matilda Munthe Gottberg är projektledare på Export Music Sweden. Här berättar Matilda om sitt jobb och kursen Bygga varumärke i sociala medier.
Caroline fyllde på med kunskap och energi
Caroline Adolfsson är en erfaren AD och grafisk formgivare. Här berättar hon om distanskursen Art Direction och hyllar läraren.
"Facilitering handlar om att göra, att lyssna och att leda"
Karolina Krön är Näringslivsstrateg i Huddinge kommun. Här berättar hon vad hon lärde sig på Berghs intensivkurs Facilitering.
Kursen Growth Marketing gav Andreas nya insikter och tankesätt
Andreas Magnusson arbetar som marknadsansvarig på E-TRON AB.
"Kursen är perfekt som en dörröppnare till Google Analytics och alla möjligheter som verktyget ger"
Anna Andreasson är marknadssamordnare på Nyköpings Arenor.