Praktiska tips
Här delar vi med oss av praktiska tips som en framgångrik kommunikatör kan ha nytta av i sitt arbete. Det kan handla om allt från att bli en bättre projektledare till att skriva en bra prompt till AI eller bygga ett starkt varumärke. Här samlar vi alla artiklar som innehåller praktiska tips.
En ARU har förmågan att undvika dyra misstag och konflikter
Cecilia Torelm Tornberg arbetar som advokat på MarLaw AB och är ansvarig för kursen ARU - Ansvarig reklamutgivare.
Så kan AI effektivisera ditt arbete
"Nya yrkesroller kommer att uppstå, samtidigt som befintliga yrkesroller kommer att förändras eller försvinna", säger Anders J Larsson.
Ta ut svängarna med 3D-design
Hur kommer du i gång med att addera 3D till ditt arbetsflöde? Fredrik Forrest och Martin Löfqvist berättar om ämnets utmaningar och möjligheter.
Intensivkursen för dig som vill lyckas med marknadsföring på TikTok
TikTok är numera en av de viktigaste sociala plattformarna, inte minst om du vill nå en yngre målgrupp.
Omställningsstudiestöd - gå på Berghs med lön!
Har du arbetat mer än två dagar i veckan i minst 8 år och är mellan 27 och 62 år?
Så hanterar vi motgångar i karriären
Vi har frågat några av våra kursansvariga hur de agerar när saker inte blir som det var tänkt på jobbet och i karriären.
Employer Branding – en nödvändig del av företagets strategi
Emil Adén, Sverigechef på Universum, ger exempel på varumärken som jobbar bra med Employer Branding och berättar mer om sin kurs.
Inspireras av Berghs experter
Det finns mycket att läsa, lyssna och titta på inom de ämnen som Berghs lärare undervisar i.
För vem är det viktigt med UX?
Det frågar sig Johan Ågren som är kursansvarig för Berghs distanskurs UX Product Development.
Att byta karriär mitt i livet
Det är aldrig försent att byta jobb, bransch eller karriär. Här hittar du några artiklar som kanske kan inspirera dig att våga ta steget.
Därför måste du bygga en positiv känsla hos dina kunder
Företag kan inte längre undgå att tänka på hållbar utveckling, lika lite som kommunikationsavdelningar kommer undan att arbeta med strategisk hållbarhetskommunikation.
Därför ska du jobba med Performance Marketing
En Performance Marketing Specialist är en eftertraktad roll i dagens alltmer mätbara och konverteringsfokuserade medielandskap.