Praktiska tips
Här delar vi med oss av praktiska tips som en framgångrik kommunikatör kan ha nytta av i sitt arbete. Det kan handla om allt från att bli en bättre projektledare till att skriva en bra prompt till AI eller bygga ett starkt varumärke. Här samlar vi alla artiklar som innehåller praktiska tips.
Interaktionsdesign: inte längre torrt och vetenskapligt
En gång i tiden ansågs interaktionsdesign vara ett torrt vetenskapligt ämne.
Louise lär dig att integrera digital kommunikation i det traditionella pr-arbetet
Digital PR är en av Berghs populära distanskurser.
Kom igång med ditt företags marknadsföring på LinkedIn - på en dag!
LinkedIn är den självklara plattformen för företag som är verksamma inom B2B men rymmer också oändligt många möjligheter för företag som är inriktade på B2C.
Upplevelsen som konkurrensfördel
Produktutveckling och kundupplevelse går hand i hand, och för att skapa produkter som känns relevanta och fyller en tydlig funktion krävs kunskap kring UX - User Experience.
Tag kontrollen, projektledare!
Mie Nygren, kursansvarig för Berghs kurs Projektledning, delar här med sig av sina 5 bästa tips för projektledare att få full kontroll över projekten.
"Vi måste lära av den kognitiva psykologin, gruppsykologin och pedagogiken"
Dagens kommunikatörer har mycket att lära av den kognitiva psykologin, gruppsykologin och pedagogiken.
"Ta hand om kreativiteten i hela organisationen"
Allt fler organisationer vill bli mer kreativa.
Därför bör varje ledningsgrupp ha med en planner
Som planner jobbar du hela tiden med den ena foten i leverantörsvärlden (till exempel på byrå eller marknadsavdelning) och den andra i konsumentvärlden (det vill säga hos den som ska ta till sig budskapet du vill förmedla).
"En bra strategi levererar en idé som landar rakt i magen"
Margareta "Geta" Kroon kan det här med marknadsföring.
För att skapa förtroende finns inga snabba genvägar
Relevansen för PR ökar i samma takt som mängden spridda budskap och antalet reklamfria premiumtjänster på marknaden.
Copywriteryrket genomgår en stor förändring
Digitaliseringen förändrar inte bara hur vi samtalar med varandra eller kommer i kontakt med ny information - det förändrar också yrket för copywriters.
Illustratörsyrket blir allt mer internationellt
En bild säger mer än tusen ord.