Public Relations
Varje år avslutar cirka 300 personer ett heltidsprogram på Berghs. Ett av våra populära heltidsprogram är Public Relations. Utbildningen är ett ettårigt program för alla som vill lära sig att förändra människors syn på sin omvärld – till exempel attityden till ett varumärke eller person, eller åsikt i en specifik fråga – med hjälp av rätt kommunikation. Här hittar du våra artiklar som handlar om Public Relations-programmet.
Vad gör en PR-konsult?
Vad sysslar egentligen en PR-konsult med om dagarna? Vem kan bli en riktigt vass PR-konstult och hur blir man det?
Sami tar plats i musikbranschen efter examen
Berghsalumnen Sami Ibrahim fick uppleva sin sista termin på Berghs helt digitalt.
“Rollen som PR-konsult är bredare än vad man kan tro”
“Dagarna är oftast en härlig kompott av kundmöten, leveranser, interna avstämningar, kreativt idéarbete och mediebearbetning”, säger Idah Emteryd som gått heltidsprogrammet Public Relations på Berghs.
PR-studenten Louise Lindén är en av personerna bakom klimatinitiativet Climate Live
Climate Live är en global rörelse med målet att förena och mobilisera människor i kampen för klimaträttvisa, med musiken som verktyg.
PR-studenterna möjliggör vaccin till alla
Miljarder människor världen över lever i länder som inte har råd att vaccinera sin befolkning.
PR-studenter tar fram fiktiva lösningar för Vaccinova
Få saker är lika aktuella idag som vaccin.
PR-studenterna startar podcast
Har du hängt med i veckans händelser?
5 kurser för dig som vill bli duktig på PR
Drömmer du om en långsiktig karriär inom PR?
PR-studenternas projektidé var helt rätt i tiden
Att äga sin egen data är ingen mänsklig rättighet.
"Motverka PR-misstag genom insiktsarbete"
Berghsstudenterna Amanda, Theodor, Ida & Stina från klassen Digital Strateg/Kreatör har träffat Anna Johansson, seniorkonsult på Gullers Grupp och kursansvarig för kursen PR Management, för att prata om PR och vikten av att fokusera på strategiskt arbete.
Branschglidning ställer nya krav på PR-kommunikatörer
Enligt en global undersökning som genomförts av Mynewsdesk i samarbete med Berghs vill över 85% av PR-ansvariga se ökat samarbete mellan skolor och arbetsgivare.
Byrå anställde tre Berghs-studenter på en gång
Kommunikationsbyrån FLB Europa har anställt tre nyexaminerade Berghs-studenter på ett bräde.