Spaningar
Oavsett bransch är omvärldsbevakning viktigt för att kunna tänka nytt och hitta nya vägar till olika utmaningar. När vi är på externa event delar vi gärna med oss av spaningar, samt även när det händer spännande saker i vårt eget hus. Här samlar vi alla artiklar kopplat till spaningar.
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Blood Normal”
Den relativt nyinstiftade kategorin ”Glass: The Lion for change" premierar kampanjer och kommunikation vars ambition är att förbättra och förändra orättvisor och obalans mellan könen.
Grand Prix-vinnare i Cannes: ”Follow The Arches”
Den kanadensiska byrån Cossette vann i förra veckan Grand Prix i Cannes Lions för kampanjen "Follow the Arches", en OOH-kampanj där McDonalds ikoniska bågar plockades isär och omvandlades till riktiga vägskyltar.
Grand Prix-vinnare i Cannes: "The Trash Isles"
Att vinna ett guldlejon i Cannes Lions är stort.
Kampanjer vi minns: #1 Inkludering
I kommunikationsbranschen och som konsument möts vi dagligen av kampanjer i olika former.
Analoga spaningar på digitala trender från Gulltaggen 2018
Åtta Berghsstudenter delar spaningar och trender från Gulltaggen 2018.
Growth Marketing: nytt ord men långt ifrån ny roll
Hösten 2018 startade Berghs program Growth Marketing - ett intensivt program fyllt av digital marknadsföring, analys, contentproduktion, marknadskommunikation, webbanalys, konverteringsoptimering, SEO och annonsering på sociala medier.
3 clear trends within EdTech from BETT 2018
In the end of January, British Educational Training and Technology Show (BETT) took place in London.
De tre vanligaste juridiska misstagen företag begår i sociala medier
Sociala medier öppnar upp stora möjligheter för interaktion och utbyte, men samtidigt väcks en rad nya frågeställningar.
Hur världens första nätnyhet blev näthat
Monica Lewinsky har lanserat #BeStrong, en kampanj mot nätmobbning och näthat.
Is the Creative Director’s role becoming redundant?
The Creative Director of Berghs, Christopher Waldekrantz, went to Los Angeles in the spring of 2017 to visit 72andSunny and get a closer look at their program that pushes the boundaries of the creative industry in general and the role of the CD in particular.
Alla jobbar vi med propaganda
På Forum för levande historia pågår nu en mycket intressant utställning om propaganda.
Kom igång med ditt företags marknadsföring på LinkedIn - på en dag!
LinkedIn är den självklara plattformen för företag som är verksamma inom B2B men rymmer också oändligt många möjligheter för företag som är inriktade på B2C.