Spaningar
Oavsett bransch är omvärldsbevakning viktigt för att kunna tänka nytt och hitta nya vägar till olika utmaningar. När vi är på externa event delar vi gärna med oss av spaningar, samt även när det händer spännande saker i vårt eget hus. Här samlar vi alla artiklar kopplat till spaningar.
Digifredag 21
Digifredag börjar nå slutet för den här terminen och denna vecka finner vi en båt som drivs av passagerarnas egna ork, McDonald's senaste briljanta kampanj och solpanelerna som man skriver ut.
Digifredag 20
Hoppla!
Digifredag 19
Denna vecka bjuder Digifredag på en busig ljudförvrängare, AR-tatueringar och nya kreativa Ikea-kläder.
Digifredag 18
Veckans Digifredag bjuder exempelvis på hur Snapchat underlättar för småföretagare, hur ditt smarta hem anpassar sig efter din pizzaleverans och varför forskare säger sig ha bevis för att tidsresor är möjligt.
Berghs Morning Routine: Spaning från SXSW!
Missa inte Berghsstudenterna Olle Forneus och Gaby Backman rapportera från en av världens största techkonferenser – South by Southwest (SXSW) i Austin.
Digifredag 17
Det är dags för Digifredag och denna vecka hittar vi nya trådlösa sätt att ladda telefonen, Ikeas briljanta reaktion på Balenciagas väska och en häftig undervattensdrönare.
Digifredag 16
May the force be with you!
Digifredag 15
Dags för Digifredag - påskspecial!
Håller CD:ns roll på att bli överflödig?
Berghs Creative Director Christopher Waldekrantz åkte under våren 2017 till Los Angeles för att besöka 72 & Sunny och titta närmare på deras initiativ som utmanar den kreativa branschen i stort och CD-rollen specifikt.
Digifredag 14
Läs i veckans lista om Elon Musks planer på digitala implantat i hjärnan, det nyöppnade hotellet där du kan bada i öl och hur du kan designa dina egna Adidas-kläder direkt i butik.
Berghs på SXSW: allt kommer att vara AI - eller?
AI utvecklas mer och mer samtidigt som det utforskas fler användningsområden där det kan användas.
Berghs på SXSW: låt DNA avgöra vad du ska äta
I det här inslaget träffar Olle och Gaby en representant från företaget Habit som skapat ett DNA-test som visar vad du bör äta.