Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Tony Högqvist om interaktiva kampanjer
Ikväll besöker Tony Högqvist, CD på Perfect Fools i Stockholm, Berghs i samband med en inspirationskväll på temat Interactive Communication, Berghs ettåriga diplomprogram som utbildar Digital Directors och Digital Creatives. Tony visar upp några färska case och berättar vad som krävs för att nå fram med en interaktiv kampanj idag.
Hej Tony Högqvist, i kväll kommer du till Berghs för att visa några case studies på interaktiva kampanjer. Kan du avslöja något av casen du kommer prata om?
Jag kommer visa upp The Canvas Experiment för Converse och Kauko the design cafe.
Varför valde du ut detta?
The Canvas Experiment vann förra veckan både guld och silver i OneShow och är ett exempel på hur interaktiv kommunikation inte behöver vara låst till en skärm på en mobil eller dator.
Vilka avgörande faktorer spelar in kring huruvida en interaktiv kampanj slår igenom idag?
Som all reklam måste det först och främst göra jobbet för kunden, väldigt mycket kommunikation gör inte det. Ofta försvinner det bara i bruset. För att sticka ut krävs det idéer som ger tillbaka något till kunderna/användarna eller besökaren.
Kan du nämna en interaktiv kampanj som är din egen favorit?
Jag älskar Greenpeace The new Rainbow Warrior. Användarna fick köpa en bit av båten för att skapa ägandeskap och delaktighet. Enkelt och tidsenligt.
Informationskvällen om interaktiv kommunikation på Berghs sker tisdag den 15 maj klockan 18.00. Välkommen!
Interactive Communication - Digital Director/Digital Creative startar på Berghs i höst. Sista ansökningsdag är den 25 maj. Läs mer om utbildningen och ansökan här.