Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Varför läsa Copy på engelska?
Är du intresserad av att jobba på ett internationellt företag? Eller kanske resa inom jobbet och söka helt nya utmaningar utomlands?
Skrivet av Berghs School of Communication
Augusti 20, 2015
Många företag idag har som krav att deras anställda ska ha mycket goda skrivkunskaper i engelska och ska kunna uttrycka sig lika bra på engelska som svenska.
Det här är en introduktionskurs som riktar sig till icke-engelska copywriters som är intresserade av en karriär inom reklam och som vill börja göra mer professionella arbeten på engelska.
Kursen tar ett brett grepp om copywriting och tar bland annat upp ämnen som att skriva kommersiellt, tone of voice i ditt skrivande, grunderna i branding, marknadsföring och kampanjkoncept i globala sammanhang.
Med kursen Copy in English i bagaget breddar du dina jobbchanser och antalet jobb som du kan söka.
Relaterade artiklar
Kursen förändrade Tobias sätt att jobba med AI
Tobias Wright är copywriter på Steamery. Han har gått två kurser i copywriting. Här berättar Tobias om sitt jobb och de lärorika dagarna på Berghs.
Experternas första jobb i branschen
Erfarna, kompetenta och framgångsrika är tre ord som gemensamt kan beskriva Berghs kursansvariga, men alla har de såklart varit nybörjare en gång i tiden.
Ta alltid chansen att utvecklas
Elin Selling har det senaste året gått två kurser på Berghs. Här ger hon 5 karriärtips och berättar om sitt jobb och de nya kunskaperna.