Kurser

Event och mötes­kommunikation

  • Digitala och fysiska evenemang
  • Målsättning, mätning och uppföljning
  • Skapa upplevelser i tid och rum

Möten och evenemang, digitala och fysiska, är inte bara en chans att synas för stunden utan bjuder in till direkt försäljning och möjlighet att bygga varumärket på sikt. Den här kursen ger dig kunskap som behövs för att använda mötes­kommunikation som en framgångsrik del i företagets interna och externa kommunikation.

Format
Dagtid
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
26 000 SEK (exkl. moms)
32 500 SEK (inkl. moms)
Ansök innan
Måndag 16 december
Start
Måndag 10 februari 2025
Slut
Måndag 24 mars 2025

Se mer info om tider och datum

Ansök nu

*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Event och mötes­kommunikation blir allt viktigare i vårt digitala samhälle. Det är en kommunikationsform som både kan stärka varumärket på lång sikt samt öka försäljningen här och nu.

Internt i organisationer spelar stora och små möten en avgörande roll vid förändrings- och förankringsarbete. Karaktäristiskt för många event är att kommunikationen sker ”live” vilket ställer särskilt stora krav på professionalitet, kunskap och förberedelser.

Interna evenemang är också en betydande del i företags- och organisationers viktiga arbete med Employer Branding.

Under kursens gång får du träffa en rad specialister inom olika områden, allt ifrån seniora projektledare, experter inom mätning, bildproducenter och tekniker.

Du får kunskap inom dramaturgi, interaktivitet och retoriska modeller anpassade för events. Vi går igenom körschema, arbetsprocesser, arbetsroller och riskminimering.

Det här får du

  • Framgångsfaktorer för digitala och fysiska evenemang
  • Kommunikation och påverkan i event- och mötessammanhang
  • Arbetet med en brief och projektplan
  • Metoder för målsättning, mätning och uppföljning
  • Att skapa en upplevelse i tid och rum
  • Teknik som förstärker upplevelser
  • Operativ projektledning av event: körschema, arbetsprocess, arbetsroller och krishantering
  • Ekonomi och finansiering

Kursen vänder sig till dig som arbetar med eller ska börja arbeta med event och mötes­kommunikation och vill fördjupa dig inom området. Du behöver ha erfarenhet av kommunikations- och marknadsföringsarbete sedan tidigare.

Ämne
Kommunikation
Nivå
Professional
Format
Dagtid
Språk
Svenska
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
26 000 SEK (exkl. moms)
32 500 SEK (inkl. moms)
Ansök innan
Måndag 16 december
Start
Måndag 10 februari 2025
Slut
Måndag 24 mars 2025
Lektionstid
24 timmar
Egenstudier
Ca 6 timmar per vecka
Kursdatum

Måndagar 10/2, 17/2, 3/3, 10/3, 17/3 och 24/3 13.00-17.00

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift exkl. moms
26 000 kronor

Studieavgift inkl. moms
32 500 kronor

Vanliga frågor

Denna kurs ges endast en gång per år.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Kursansvarig

tommy-brotte-berghs

Tommy Brotte

Producent, Interaktiva möten.

Tidigare kursdeltagare

Jag har fått många bra tips och en hel del fakta som gör att jag känner mig säkrare på det jag gör/ska göra, vilket var mitt mål.

Cecilia Brunosson
Producent
Katrineholmsrevyn
Cecilia.Brunosson

Frågor om kursen?


Kontakta oss om du har några frågor!

Utbildningskoordinator

Lisa Koikeroinen