Berghs i Almedalen: Ett ökat behov av kreativa lösningar i samhället - vad krävs för att lyckas?
Behovet av innovation och kreativa lösningar är inte längre avgränsat till kommunikation och marknadsföring utan behövs i alla delar av företag, myndigheter och organisationer. Hur gör vi för att kommunicera och agera både kreativt, effektivt och engagerande i våra verksamheter?
- Datum
- 3 juli 2019
- Tid
- 14:00 – 14:50
- Plats
- Almedalen, Birgers gränd, Visby, Sverige
Se på karta
Ständigt utmanade av nya förutsättningar och villkor har vi alla, oavsett vad vi gör i våra verksamheter, ett ökat behov av att sätta nyfikenhet och mångfald som våra mest centrala nycklar för att hantera den snabba förändringskraften i kund-och konsumentbeteenden. Och mer väntar, bortom dagens traditionellt linjärt tänkande kan vi se och inspireras av ett mer cirkulärt affärssystem, där produkter får egna kommunikationsförutsättningar, inte minst genom Internet of Things. Samtidigt som myndighetsservice och tjänsteföretag allt mer bygger sina erbjudande i princip helt på kommunikation och visuell design. Välkomna till trendspaning med påföljande samtal och idéutbyte kring vad som krävs för att lyckas med framgångsrik kommunikation 2019.
Medverkande:
- Camilla Wallander, vd, Berghs School of Communication
- Joakim Thulin, Head of Insight, Berghs School of Communication
Fler event
Berghs Morning Routine: Fejkkampanjer och viral marknadsföring
Välkomna på frukostseminarium! Mikael Johansson kidnappade kända varumärken och skapade fejkkampanjer. Kom och lyssna på hur det gick!
Öppet hus 2025
Save the date: Öppet hus för dig som är nyfiken på Berghs heltidsprogram!