Berghs i Almedalen: Ett ökat behov av kreativa lösningar i samhället - vad krävs för att lyckas?
Behovet av innovation och kreativa lösningar är inte längre avgränsat till kommunikation och marknadsföring utan behövs i alla delar av företag, myndigheter och organisationer. Hur gör vi för att kommunicera och agera både kreativt, effektivt och engagerande i våra verksamheter?
- Datum
- 3 juli 2019
- Tid
- 14:00 – 14:50
- Plats
- Almedalen, Birgers gränd, Visby, Sverige
Se på karta
Ständigt utmanade av nya förutsättningar och villkor har vi alla, oavsett vad vi gör i våra verksamheter, ett ökat behov av att sätta nyfikenhet och mångfald som våra mest centrala nycklar för att hantera den snabba förändringskraften i kund-och konsumentbeteenden. Och mer väntar, bortom dagens traditionellt linjärt tänkande kan vi se och inspireras av ett mer cirkulärt affärssystem, där produkter får egna kommunikationsförutsättningar, inte minst genom Internet of Things. Samtidigt som myndighetsservice och tjänsteföretag allt mer bygger sina erbjudande i princip helt på kommunikation och visuell design. Välkomna till trendspaning med påföljande samtal och idéutbyte kring vad som krävs för att lyckas med framgångsrik kommunikation 2019.
Medverkande:
- Camilla Wallander, vd, Berghs School of Communication
- Joakim Thulin, Head of Insight, Berghs School of Communication
Fler event
ÖPPET HUS 2025
Den 6 februari 2025 öppnar vi upp dörrarna till Berghs och välkomnar dig som funderar på att söka till ett […]
Berghs Morning Routine: lyckas med din marknadsföring inom gaming
Välkommen på frukostseminarium! Gaming har gått från att vara en subkultur till en central del av vår popkultur. Och är en marknadsföringskanal!
An AIEd Unconference: More talk, more action
How can AI transform education and help us create the learning of the future?