Berghs Morning Routine: 3D-design
Hur gick 3D-design från teknisk specialistkunskap till en ny generations favorituttryck?
Vi bjuder in till ett samtal med Fredrik Forrest och Martin Löfqvist, AD's och regissörer med fokus på ny teknik och lärare på Berghs på nya distanskursen 3D-design, som guidar er igenom det nya landskapet av högoktanigt syntetiskt bildskapande. Mycket inspiration utlovas.
- Datum
- 21 april 2022
- Tid
- 08:30 – 09:30
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige
Se på karta
Det kommer bland annat samtalas kring:
– Vilka tekniker finns tillgängliga och vad väntar runt hörnet?
Användandet av Motion Graphics har i och med detta ändrat karaktär från ett, nästan, redaktionellt verktyg för att förklara något komplext till att idag få vara ett mycket friare artistiskt bildskapande.
Denna utveckling har banat väg för en ny generation kreatörer, frikopplade från byrånätverk och traditionella konsultroller. Istället har person och verk smält samman till ett spännande artistskap som internationella varumärken samarbetar med, inte köper tjänster av. Många har även hittat helt nya sätt att göra pengar på sin vision och sina uttryck med hjälp av tjänster som Patreon, Gumroad och genom att sälja NFTs.
Läs mer om vår nya distanskurs 3D-design samt om våra två olika kurser i Motion Graphics: Motion Graphics distans och Motion Graphics på dagtid.
- I våra nya lokaler i Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden).
- Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30.
- Det serveras kaffe/te och smörgås från kl. 08.15.
Övrigt
Detta seminarium kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler. Kontakta info@berghs.se om du har frågor eller önskar avboka din plats.
Fler event
Berghs Morning Routine: content creation och pr
Välkomna på frukostseminarium! Hur håller man sig relevant som kreatör när trenderna avlöser varandra snabbare än Eminem rappar (7,5 ord/sekund)?
Öppet hus 2025
Save the date: Öppet hus för dig som är nyfiken på Berghs heltidsprogram!
An AIEd Unconference: More talk, more action
How can AI transform education and help us create the learning of the future?