Berghs Morning Routine: content marketing - ett magiskt recept

Välkomna på frukostseminarium! Hur bygger vi genuina relationer till vår målgrupp?

Datum
12 september
Tid
08:30 – 09:30
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige
Se på karta
Den här händelsen har redan skett.

Hur skapar vi något som ger mottagaren något av värde snarare än att stjäla tid och mental energi? Som folk rent av söker upp?

Det handlar om att hitta intressanta skärningspunkter mellan din affär och vad målgruppen faktiskt sätter värde på – funktionellt, emotionellt och socialt.

Det magiska receptet kallas Content Marketing och är en central konst att bemästra för alla varumärken som tänker långsiktigt och vill bygga genuina relationer till sin målgrupp.

Under det här frukostseminariet kommer Niklas Eriksson och Carin Roeraade, kursledare på Berghs distanskurs Content Marketing, ge dig insikter, trender och dos and don’ts kring innehållsdriven marknadsföring:

  • Hur skapar du storytelling kring ditt/ert varumärke?
  • Hur nyttjar du den data/kunskap ni har för att engagera er målgrupp?
  • Hur stärker och försvarar du en meningsfull differentiering?
  • Hur bygger du ett starkt community med kunder som agerar ambassadörer för ditt/ert varumärke?
  • Hur får du PR på din marknads­föring?

Medverkande:

Niklas Eriksson, Content Strategist på Academic Work och Carin Roeraade, kreativ strateg på Story Relations, båda är kursansvariga lärare på Berghs.

Var?

Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden). Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30.
Det serveras kaffe/te och smörgås från kl. 08.15.

Övrigt

Detta seminarium kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler. Seminariet hålls på svenska.

Begränsat antal platser och det är gratis.
Detta event kommer inte att sändas online eller spelas in.

Kontakta oss om du har frågor eller önskar avboka din plats.

VÄLKOMMEN!