Berghs Morning Routine: Copywriterns nya roll
Copywriterns roll har förändrats och fortsätter att göra så. När digitala kanaler blir den huvudsakliga arenan för ord och budskap krävs både större bredd och vassare spets hos den som skriver.
- Datum
- 10 april 2019
- Tid
- 08:30 – 09:30
- Plats
- Berghs School of Communication, Bobergsgatan, Stockholm, Sverige
Se på karta
En copywriter bör kunna en hel del; arbeta fram idéer och koncept, målgruppsanpassa budskap, skriva kort och långt, fyndigt och tydligt, med rätt ton och stil för kanal och tillfälle. Så har det varit länge. Men nu efterfrågas även kunskap om till exempel content marketing, inbound marketing, sökmotoroptimering, konvertering, manus och UX. Fokus ligger allt mer på mottagarens upplevelse och mätbara resultat. Som copywriter arbetar du inte alltid med en AD, utan kanske med en utvecklare, en UX-designer eller på helt egen hand.
Anna Kleinwichs Magnusson är copywriter och digital strateg, hon driver Stockholms Skrivbyrå och Knack Rekrytering som skriver texter och matchar copywriters, webbredaktörer och digitala kommunikatörer med uppdrag av olika slag. Under denna Morning Routine spanar hon kring de nya krav som ställs på copywritern och vad byråer, marknadsavdelningar och inhousebyråer bör söka hos en copywriter idag. Anna är också programansvarig för Berghs nya 12-veckors utbildning Digital Copywriting.
Kaffe och smörgås serveras från kl 8.00. Kl 8.30 börjar föreläsningen och dörrarna stängs.
Fler event
Berghs Morning Routine: content creation och pr
Välkomna på frukostseminarium! Hur håller man sig relevant som kreatör när trenderna avlöser varandra snabbare än Eminem rappar (7,5 ord/sekund)?
Öppet hus 2025
Save the date: Öppet hus för dig som är nyfiken på Berghs heltidsprogram!
Berghs Morning Routine: lyckas med din marknadsföring inom gaming
Välkommen på frukostseminarium! Gaming har gått från att vara en subkultur till en central del av vår popkultur. Och är en marknadsföringskanal!