Berghs Morning Routine - Design Leadership
I en tid där företag och varumärken trängs för att skapa den mest unika och samtidigt personliga relationen mellan sig och sina kunder kommer frågor som berör design allt oftare på agendan. I det här seminariet behandlar vi ämnet Design Leadership.
- Datum
- 7 februari 2018
- Tid
- 08:30 – 09:30
Idag är det hård konkurrens bland företag och alla kämpar med att skapa en unik och personlig relation med sin kunder. Allt fler företag går från produkt till tjänst och upplevelse för att skapa unika konkurrensfördelar. Design och upplevelse har blivit en strategisk förmåga som inte bara bör, utan måste finnas inom företaget för att kunna vara en ledare i sin bransch.
Under denna timme kommer du som ledare inom ett traditionellt företag få inspiration till hur du kan lyfta design till att bli en unik förmåga inom just ditt företag.
På scen: Jens Wedin, kursansvarig för dagkursen Design leadership, har arbetat med digitala produkter och tjänster i 18 år. Nu arbetar han på Handelsbanken som Director of User Experience. Han lägger sitt fokus på arbetssätt, kompetens och strategi samt att få Handelsbanken mer responsiv och empatisk. Med på scen är även Christopher Mc Cann som jobbat över 16 år med design av digitala produkter och tjänster som skapar värde för organisationer. Han föredrar att jobba kollaborativt för att dra nytta av den kollektiva intelligensen och kreativiteten. Christopher jobbar idag som Team Lead och UX designer.
Varmt välkommen!
Det här evenemanget har begränsat antal platser och det är först till kvarn som gäller. Om evenemanget blir fullbokat har vi tyvärr ingen väntelista.
Fler event
Berghs Morning Routine: content creation och pr
Välkomna på frukostseminarium! Hur håller man sig relevant som kreatör när trenderna avlöser varandra snabbare än Eminem rappar (7,5 ord/sekund)?
Öppet hus 2025
Save the date: Öppet hus för dig som är nyfiken på Berghs heltidsprogram!
An AIEd Unconference: More talk, more action
How can AI transform education and help us create the learning of the future?